Wat zijn de Kledingvoorschriften voor toeristen in Dubai?

Ik ga op vakantie naar Dubai en las van d kledingvoorschriften. Kan ik wel een kort broekje aandoen met erboven iets wat de schouders ontdekt? Of is dat dan ook te bloot?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Amadea
8 jaar geleden
Op het strand wel. Maar daarbuiten geldt over het algemeen de regel: schouders én knieën bedekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles wat je daar doe is in airco ruimtes, buiten is het te heet.
Je kan je gewoon westers kleden in de westerse hotels, dus ook in biknini aan het hotel zwembad.
Neem voor buiten een dunne sjaal/ cape mee.

Antwoorden (1)

Dubai heeft in het Midden Oosten een reputatie van grote tolerantie ten ten aanzien van zaken waar in andere Islamitische landen met gefronste wenkbrauwen naar werd gekeken. Maar zelfs in Dubai zijn er grenzen!

Om eventuele problemen te voorkomen dient je rekening te houden met een aantal kledingvoorschriften. Bij winkelcentra, religieus gebouwen en overige openbare gebouwen geldt dat bij zowel de mannen als de vrouwen de schouders en knieën bedekt moeten zijn.

Voor vrouwen raden wij het dragen van erg korte rokken (minirokjes), jurken en hotpants op straat af. Ook doorschijnende kleding wordt sterk afgeraden omdat deze aanstootgevend kan worden bevonden. Natuurlijk hoef je met de zomerse temperaturen in Dubai niet met een warme lange broek en lange mouwen te lopen maar hou het netjes en vooral niet te kort! Op straat is het geen probleem om een korte broek te dragen, maar zorg er dan wel voor dat deze de knieën bedekt, dan is er niets aan de hand.

Indien je als vrouw over straat loopt met blote schouders zorg er dan voor dat je altijd iets bij je hebt waarmee je je schouders kunt bedeken. Ook het dragen van korte en/of doorschijnende topjes is niet aan te raden. Het bezoeken van een (luxe) restaurant in een korte broek (voor de mannen) wordt in Dubai als “not done” gezien.
fremar