Kan ik mijn vliegticket wijzigen, het is nu goedkoper geworden?

Ik heb 3 maand geleden een ticket geboekt naar Bali. Ditzelfde ticket, zelfde vlucht en zelfde maatschappij is nu 200 Euro goedkoper geworden. Kan ik mijn duurder ticket omwisselen en zo 200 Euro terugkrijgen?

Toegevoegd na 8 uur:
Het ticket heb ik in maart gekocht, voor een vlucht, begin december.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K
tinus1969
8 jaar geleden
Daarvoor moet je kijken wat je voorwaarden (ihb mbt annuleren en omboeken) zijn, voor het specifieke ticket dat jij hebt geboekt. Daar kunnen we verder op GV geen zinnig woord over zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee helaas, luchtvaartmaatschappijen passen hun prijzen voortdurend aan. Het hangt af van hoeveel plek ze nog hebben en hoeveel vraag er is. Het is een markt. Onverkochte plaatsen gaan bijvoorbeeld vlak voor de vlucht in de uitverkoop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een ticket 3 maanden vooruit kopen kan een voor of nadeel zijn. als er één week voor de vlucht nog maar een klein aantal plaatsen over zijn zouden die wel eens 200 euro duurder kunnen zijn. maar is er op de vlucht van 2 dagen later nog voldoende plaats, zijn deze zomaar 200 euro goedkoper.

Antwoorden (1)

Neen, zie het anders; jij hebt 200 euro meer betaalt om maandenlang geleden er zeker van te zijn dat jij je ticket al hebt.

Enkel als er plaatsen over zijn (wat je niet kunt weten maanden op voorhand), dan bieden ze de overige tickets aan dumpingprijzen aan om;

- Mensen te overhalen op het laatste moment mee te komen
- Een paar lege plaatsen in een vliegtuig zijn duurder dan een vol vliegtuig met een paar mensen die een last minute ticket gekocht hebben aan halve prijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik geef je gelijk, maar ik heb dit geboekt eind februari, en het vertrek is maar op 10 december, dus kan je nu moeilijk van last minute spreken, het is nog 5 maand voor vertrek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aahzo, dan trek je mijn uitleg gewoon door. Vliegtuigmaatschappijen werken met quota, als na n bepaalde tijd het aantal passagiers voor een vlucht niet voldoende bereikt wordt, kunnen ze de prijs verlagen om die quota alsnog te halen. Dit kan zowel last minute zijn, als een hele tijd voor vertrek. Ook veranderen ondertussen heel wat zaken, denk maar aan de kerosineprijs, het klimaat dat ongunstig is, gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden, ga zo maar door. Logischerwijze kunnen bij stijgende vraag de prijzen van die tickets terug de hoogte inschieten.