Hoeveel geld ben ben je minimaal kwijt per dag tijdens een vakantie Parijs?

Ik ga een weekje naar Parijs. Ik ben druk aan het sparen, maar ik vraag me af hoeveel je per dag kwijt bent, op zn minst, in Parijs. Zonder overnachten en reis, dat heb ik al uitgerekend. Gewoon aan eten, bezienswaardigheden, etc. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.2K

Het beste antwoord

Dat ligt helemaal aan jezelf.
Ontbijt niet in het hotel, maar heerlijk op een bankje in 1 van de vele parkjes. Stokbroodje bij de bakker, sapje bij de supermarche, €3,50 max.
Lunch met een crepe of crec (crec is wat hier shoarmatent is zeg maar) aan de Seine. Incl. drankje €4,50 max.
Zelf neem ik altijd appartement als k langer dan weekend ga, ontbijt en dineer dan vaak in app. Scheelt ook een heleboel n goedkoper dan hotel.
Diner in Quartier Latin (metro St. Michel).
3 gangen tussen €8 en €12. (verwacht geen hoogstandjes, maar is echt wel lekker bij sommige tentjes).

Verder , als je een week gaat zou ik een Pass Navigo aanschaffen . Eenmalig €5, maar je kunt dan een weekkaart voor OV kopen voor €16,20, bus, metro, RER en tram.
Heel veel dingen te zien die niets kosten.
Als je interesses meld zijn er een boel wandelingen ed .
(kom er zelf xtje of 4 per jaar)

Wanneer ga je, misschien is er dan wel leuk evenement...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Op deze site staan leuke tips over een dagje Parijs, ook voor goedkope leuke restaurantjes en over het openbaar vervoer.
De tweede link staan de entree prijzen van bezienswaardigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pointers:

- terassen in de buurt van het centrum zijn schreeuwen duur. ook moet je rekening houden met bar stoel terras prijsverdeling.

- kijk op verschillende prijslijsten van restaurants voor dat je ergens binnen stapt.

- eet een goed ontbijt in het hotel

- zoek een reguliere supermarkt op met normale prijzen

als je deze dingen in ogenschouw neemt moeten de kosten op 10-50 euro naar eigen inzicht per dag moeten kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parijs is een knap dure stad,hou rekening met 20€ per dag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welke eeuw was dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stippel vind jij drie euro per biertje normaal?
Ik denk dat je wel tussen de 30 a 40 euro per dag kwijt bent, op zijn minst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen hoeveel geld je minimaal kwijt bent per dag tijdens een weekje parijs als ik niet weet wat je allemaal wilt doen. Je kunt het net zo duur maken als je wilt.
Maar je kunt veel besparen door een Parijs Pas te nemen. Neem het voor het aantal dagen dat je er bent.
Met deze kaart heb je onbeperkt reizen in het Parijse Openbaar Vervoer. Daarnaast heb je gratis entree of korting in vele attracties.
Bij verschillende restaurants krijg je ook kortingen met deze pas.

http://www.parispass.com/benefits.asp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef goed je ogen en oren de kost en meid voor eten en drinken de dure toeristische plaatsen want een paar tenten verderop kan en consumptie of maaktijd stukken goedkoper zijn.
Zelf heb ik ooit meegemaakt dat een steak twee tenten verder 5 gulden goedkoper was (kun je naagaan hoelang dat al geleden is,) I.p.v. 12 gulden moest ik 7 gulden afrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft natuurlijk niets uit te geven. Eten kan je best onder de tien euro, als je niet te kieskeurig bent. Bezienswaardigheden zijn duur naarmate je meer dingen bezoekt en de eifeltoren zelf is ook duur. Laten we zeggen voor 25 euro moet het wel kunnen als je niet veel wilt en je maakt geen gebruik van de metro. Er zijn veel leuke dingen die niets kosten, zoals kerkhof Pierre la Chaise en leuke parkjes zoals Luxembourg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tussen de 18 en 25 bent en Europees burger krijg je erg veel korting bij bezienswaardigheden. Ook kun je je eten voor een dag kopen bij een grotere supermarkt, dat scheelt weer. Het is natuurlijk puur afhankelijk van wat je zelf wil, maar vanaf 10 euro per dag kan het prima.