We willen in September graag een rondreis maken nu zijn we heel erg aan het twijfelen tussen China en Japan wie heeft er tips???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt aan de beweegredenen om die kant op te willen. misschien kan je specifieke redenen noemen waarom iig china of japan en geen andere landen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn in Azie al in Indonesie en Thailand geweest.
China spreekt ons erg aan vooral de oudheid en dat het zo'n andere wereld is.
Japan lijkt mij het verschil tussen het "platteland" en de werelssteden zoals tokio geweldig waar het super modern is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel natuurlijk Tokyo

Het beste antwoord

Het ligt eraan wat je zoekt en ook of je al wat ervaring hebt met zelfstandig reizen.

Het reizen in Japan is heel eenvoudig: alle treinen rijden op tijd vanaf het perron dat op je kaartje staat, er rijden super-hogesnelheid-treinen, en iedereen is extreem beleefd. Het prijspeil valt reuze mee, alleen hotelovernachtingen in Tokio zijn wat prijzig, maar voor de rest vond ik de prijzen soortgelijk als in Nederland (uit eten is goedkoper)

Het reizen in China is wat lastiger, omdat het daar minder georganiseerd is: bussen hebben vaak vertraging, voller, etc. De mensen zijn (over het algemeen) ook een stuk minder vriendelijk.

Mijn advies is: Ben je op zoek naar uitdaging en het 'authentieke' Azië (minder ontwikkeld): ga naar China. Wil je daarentegen wat meer comfort en minder avontuur (lees: geen kapotte bussen en gaten in de grond als WC): ga naar Japan.

Beide landen zijn wat betreft cultuur en natuur geweldig, dus wat dat betreft is je keuze altijd goed.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ben zelf net terug uit Beijing. Super moderne stad. Heel anders dan het platteland, waar de tijd soms stilgestaan lijkt te hebben. Mooie ervaring.

Japan is meer ontwikkeld. Stuk duurder ook. Hou hier goed rekening mee, als je die kant op wil gaan!
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
China is natuurlijk een onmogelijk groot land, dat je niet rond kan reizen in een maand. Je zult keuzes moeten maken, wat je wilt zien, bijv. het noordelijke deel, of het zuidelijke.

Mijn zusje heeft een georganiseerde rondreis gemaakt, maar is er nogal onthutst van terug gekomen : vooral erg veel dierenleed, en heel erg primitieve omstandigheden, die gewoon echt vies waren - het was een reis van walging, vond ze achteraf.
(Maar misschien zijn wij te teerbesnaard, en vind jij een stinkend gat in de grond als wc voor een heel dorp niet storend, of honden die, met de poten boven hun rug vastgebonden, levend in vuur worden gegooid : het maakt het vlees nl. malser, als een hond doodsangst uitstaat).

Als ik een maand weg kon, zou ik voor Japan kiezen, en vooral de oude herbergen bezoeken, met de zen-rust van hun tuinen. Proberen, de plekjes te vinden, waar die prachtige prenten getekend zijn, en een niet-touristische theeceremonie meemaken.
Wees er wel op voorbereid, dat er buiten Tokyo heel weinig engels gesproken wordt : laat wat standaardzinnetjes opschrijven door een Japanner, die je mensen kunt laten lezen, voor als je de weg kwijtraakt. (Waar is een restaurant? Ik zoek het .......hotel. Waar is het station?)

Lees nog even wat reisboeken, vóór je beslist - je doet misschien echt veel goede ideeën op, die de beslissing makkelijker maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor dit verhaal. Wie mint er nu weer? +1
China...en daarna doorsparen voor Japan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik jou was zou ik naar geen van bijde gaan het zijn namelijk de 2 vervuilste steden op de werld

Toegevoegd na 1 dag:
srry landen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
China en Japan zijn natuurlijk geen steden, en als je constant gaat lopen klagen over je tere longetjes kom je nooit ergens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eerst mijn schoolgeld maar eens terughalen, als jij denk dat Japan en China steden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja srry mensen boeie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en trouwens iedereen maakt fouten
Het ligt eraan hoeveel tijd je hebt. Heb je maar drie of vier weken, dan zou ik als ik jou was voor Japan kiezen. Japan is kleiner en je kunt dus in vier weken tijd veel meer van het land zien en ook nog eens veel rustiger reizen dan in China, dat vele malen groter is.

Uiteraard is Japan wel een factor duurder, sterker nog, ik meen me te herinneren dat Japan het duurste land ter wereld is.

Mocht je trouwens voor China kiezen, hou er dan rekening mee dat de Babi Pangang e.d. zoals je ze kent van de Chinees om de hoek in China niet verkrijgbaar zijn, alle gerechten daar zijn heel anders dan hier.

Vrienden van me hebben een rondreis door China gemaakt en melden me ook dat het ontbijt daar niet te vergelijken is met het ontbijt hier. Zij kochten op een gegeven moment maar rollen bisquitjes om als ontbijt te nuttigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik helemaal met je eens, maar mijn vrienden keken nogal raar op.