Zijn kledingmaten in de Verenigde Staten hetzelfde als in Nederland?

Dus dat bijvoorbeeld een M in de VS net zo groot is als een M in Nederland.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
4.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
hier in Nederland is al groot verschil in maten, vergelijk maar eens een M shirt van verschillende merken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het maakt online winkelen voor kleding nogal moeilijk ^^
Ik wil dus een shirt uit de VS halen maar ik weet niet welke maat
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik bestel meestal bij een bepaalde winkel en weet onderhand hoe de shirts uitvallen. Meestal heb je wel de optie tot retourneren, anders bestel jemeerdere maten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed idee, bedankt! (je kunt er inderdaad retourneren)

Het beste antwoord

De internationale kledingmaten (XS, S, M, L, XL, XXL enz.) zijn overal hetzelfde, echter zijn er per land wel andere genummeerde kledingmaten, 40,42,44 enz.

Je kunt ze hier omrekenen: http://kledingmaten.net/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan ik er dan van uit gaan dat een shirt van maat M uit Las Vegas mij redelijk past, als ik in Nederland ook maat M draag? bedankt!

Andere antwoorden (1)

De kledingmaten zijn niet hetzelfde in de VS als in Nederland. Wat in de VS een M is, is denk ik hier een L. Dit omdat er in de VS meer dikke mensen zijn dan hier (nog wel). Als de mensen dikker worden willen ze er niet steeds geconfronteerd worden dat ze een grote maat nodig hebben. Daarom past de kledingindustrie die maten aan. Dat gebeurt hier in Nederland ook al nu en dan. Dus wat eerst een M was, is niet dezelfde maat als wat nu een M is.

Toegevoegd na 2 minuten:
grotere maat i.p.v. grote maat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan dus hier in Nederland zo zijn dat je van het ene merk kleding een M nodig heb en van het andere merk bijv. XL. Zoveel verschil zit er soms in. Dit komt doordat het ene merk zijn maten al wel heeft aangepast en het andere merk nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor het antwoord! :)