Kan ik met mijn ID-kaart naar Noord-Cyprus?

Ik wil deze maand een weekje naar Noord-Cyprus, maar kwam erachter dat m'n paspoort is verlopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt dus paspoort of ID verlengen. Sedert 9 maart 2014 zijn de biometrische paspoorten en identiteitskaarten met een geldigheidsduur van tien jaar voor volwassenen ingevoerd.

Antwoorden (2)

Het antwoord is ja.

Met je Nederlandse ID-kaart kun je reizen naar:
Andorra
België
Bosnië
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Groot-Brittannië en Noord Ierland
Hongarije
Ierland
IJsland
Italië
Kroatië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Malta
Monaco
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal (inclusief Madeira en de Azoren)
Roemenië
San Marino
Servië
Slovenië
Slowakije
Spanje (inclusief de Canarische Eilanden)
Tsjechië
Turkije
Zweden en
Zwitserland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Helaas een min. Cyprus is iets anders dan Noord-cyprus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Paspoort en ID-card is goed. Voor Noord-Cyprus nog een extra visum aanschaffen bij aankomst.
Nederlandse identiteitskaart
Met de Nederlandse identiteitskaart kunt u naar de volgende landen reizen: -Cyprus.
Dus ja het kan.
En een visum is ook verplicht in Noord-Cyprus (wellicht in heel Cyprus). Deze kunt u bij aankomst in Noord-Cyprus aanschaffen.
Maarten

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens de tweede bron is een identiteitskaart ook geldig in Noord-Cyprus, maar naar mijn weten is Noord-Cyprus gewoon Cyprus maar wordt het alleen door Turkije als onafhankelijk land gezien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanwaar de niet onderbouwde min?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+compensatieplus
tinus1969
9 jaar geleden
Dat is overigens dus het lastige punt. Officieel bestaat Noord-Cyprus niet als land -in de praktijk natuurlijk wel :-)