Die plaatnaam bestaat niet. Wel is er Babyloniënbroek, en dat klinkt als Ba-bie-ló-nie-jun-broek, met de klemtoon dus op lo.

Toegevoegd na 16 minuten:
plaatnaam = plaatsnaam
(in geval mijn vertyping een Babylonische spraakverwarring zou opleveren...).

Toegevoegd na 42 minuten:
Het lijkt me ook kennisvermeerderend om te weten hoe de plaats aan deze aparte naam komt:
Dat heeft mogelijk te maken met de Babylonische barbaarsheid van de bevolking, die de monniken aantroffen die hier in de achtste en negende eeuw het Christendom en andere beschaving kwamen verspreiden. Hun standplaats was waarschijnlijk Heusden. Schertsend zouden zij deze buitenpost Villa Babylonia hebben gedoopt.
Amadea
9 jaar geleden
molenaar
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Weer wat geleerd zo

Andere antwoorden (1)

Het is Babylonienbroek (met trema op de 'e' van 'nien'). Uitspraak: 'baabielooniejenbroek', dus niet met de e-klank van de baby.
Computoon