Kan je in Tunesië komen zonder het vliegtuig te gebruiken? Ivm vliegangst.

Ik heb namelijk heel erg veel last van vliegangst. Is er een manier om met de bus en boot bijvoorbeeld naar Tunesië te komen? (Regio port el kantoui)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Als het al kan duurt het heeeel lang
Ritsuka
9 jaar geleden
En vanaf waar? Gewoon uit Nederland?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan met de veerboot vanuit Frankrijk of Italie. Daar reis je dan eerst met de trein naar toe vanuit NL.
Cryofiel
9 jaar geleden
Maar hoe wil je bij die veerboot komen, of als je met de trein gaat: hoe wil je bij het station komen? Als je gaat vliegen, heb je een bepaalde kans dat er een ongeluk gebeurt dat dodelijk is. Als je gaat autorijden, heb je natuurlijk ook een bepaalde kans dat er een ongeluk gebeurt dat dodelijk is. Hoeveel kilometer moet je nu ongeveer autorijden voordat je net zoveel kans maakt op een dodelijk ongeluk als tijdens een gemiddelde vliegreis? Het antwoord is: ongeveer 25 kilometer. Met andere woorden: ga gewoon vliegen. Als je met de auto naar Schiphol wordt gebracht, heb je het allergevaarlijkste deel van de reis al overleefd op het moment dat je op Schiphol je koffers uit de auto tilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je boekt een treinticket bij www.nsinternational.nl naar Marseille of Genua (Marseille Vanaf Amsterdam vanaf ca Euro 124,- enkele reis, duur ca 9 uur.) Aansluitend boek je een ferryticket van Marseille of Genua naar Tunis (Genua vanaf 62 Euro, Marseille vanaf 175,- Euro, beide nachtboot).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvulling: boot Palermo-Tunis vanaf 42 Euro (dagboot). Maar vanuit NL is het een heel eind reizen naar Palermo (op Sicilië)....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Cryofiel Ik als vliegangst hebbende snap je redenatie maar er is 1 verschil wat mensen vaak vergeten. Bij een ongeval met de auto heb je nog een behoorlijke kans dat je er levend uit stapt. En bij een ongeval met een vliegtuig is het 9 van de 10 keer gewoon afgelopen, en ga je dood.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat klopt, maar het klopt ook niet. Na 25 kilometer met de auto heb je een bepaalde kans op een dodelijk ongeluk. Die kans is even groot als de kans op een dodelijk ongeluk bij een vliegreis. Het gaat dus niet om de kans op een ongeluk, maar om de kans op een ongeluk dat dodelijk is.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
25 km al? Dat is veel meer dan ik gedacht had.
Cryofiel
9 jaar geleden
Méér...??? De meeste mensen staan ervan te kijken dat je zelfs bij zo enorm weinig auto-kilometers al net zoveel kans hebt te overlijden ten gevolge van een ongeluk als bij een gemiddelde vliegreis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk is het mogelijk om zonder te vliegen in Tunesie te komen, maar persoonlijk denk ik dat je beter 2 en half uur last van vliegangst kan hebben (neem een paar slaappillen), dan dat je ca. 3 dagen onderweg bent met auto, trein, boot of bus. Ook zullen de kosten en vermoeidheid veel hoger zijn als met het vliegtuig.
Of je moet gewoon beslissen om ergens anders heen te gaan (of helemaal niet).

Antwoorden (2)

Vanuit Italië en Sicilië vertrekken er vertrekken er veerboten naar Tunesië. In Tunesië kan je hoogstwaarschijnlijk een auto of taxi huren. Of kijken of er een bus vertrekt naar de plaats van je bestemming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sicilië is ook Italië....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, jij je zin, vanaf het schiereiland of Sicilië, bijdehandje :p
Vanuit Genua gaat er een boot.
Uiteraard kun je ook omrijden via Spanje/Marokko of via Turkije en Egypte...