Wij hebben een autogehuurd maar wij hebben wegens ziekte de auto geannuleerd maar krijgen de centen niet terug, mag dat?

Gister is mijn zoon wegens waterpokken geweigerd om te vliegen. Nu krijg ik de autohuur niet vergoed omdat dit binnen 48 uur zou moeten. De auto hadden wij apart geboekt en dus niet met de vliegreis.
De vliegries krijgen wij wel vergoed, maar de auto dus niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Ritsuka
9 jaar geleden
moet je kijken naar de voorwaarden in het contract dat je getekend hebt
Ivana
9 jaar geleden
Dan had die auto ook in een annuleringsverzekering moeten zitten.
Utrecht
9 jaar geleden
Ik betaal €22,40 per jaar voor een doorlopende annuleringsverzekering (als onderdeel van een doorlopende reisverzekering). Je hoeft niet overal een afzonderlijke verzekering voor af te sluiten.

Antwoorden (1)

Je boeking van het vliegtuig en van de auto zijn twee heel verschillende dingen. Iedere maatschappij heeft zo zijn eigen voorwaarden waaronder je nog kan annuleren. Zoals je zelf al aangeeft is die in het geval van de auto maximaal 48 uur van te voren. Ben je later dan ben je inderdaad je geld kwijt. Hiervoor heb je zelf getekend.
In de toekomst kan je dit ondervangen door een annuleringsverzekering af te sluiten. Houd daarbij wel rekening dat je hem misschien wel tientallen keren afsluit en hem misschien 1x gebruikt waardoor dit soort verzekeringen vaan niet rendabel zijn en alleen goed voor de eigen gemoedsrust.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook krijg je vaak maar een deel van het geld terug bij een annuleringsverzekering. Men kan zich laten verzekeren voor 100-en zaken, maar er gebruik van (mogen) maken is weer een heel andere kwestie helaas.
Utrecht
9 jaar geleden
In principe hoef/moet je alleen die risico's verzekeren waarvan je de evt. kosten niet kan betalen. Bijv. ziektekosten, opstal.
De kosten voor de huurauto waren er toch geweest, nu is er alleen geen gebruik van gemaakt.
Dat is jammer maar er zal geen boterham minder om gegeten worden.