Kan ik als 16 jarige naar amerika?

Ik wil weg uit Nederland. Ik wil naar Amerika om mijn droom te vervullen. Mijn bedrijf. Ik ben 16 jaar, maar weet niet of ik naar amerika mag zonder ouders. Uiteraard wil ik alleen naar amerika om vakantie. Later ga ik er pas wonen. Of te wel.. Mag ik als 16 jarige alleen op vakantie naar amerika?

Weet jij het antwoord?

/2500

Net als in de meeste landen kun je als je naar Amerika wilt verhuizen niet zomaar je koffers pakken en een nieuw leven beginnen. In plaats daarvan mag je gezellig met de honderdduizenden andere wannabe Amerikanen in de bureaucratische molen stappen. Het ultieme doel? Een Green Card! Green Card weetjes - De Green Card is een permanente verblijfsvergunning voor de Verenigde Staten. De kaart zelf is overigens niet groen, maar wit. - Als Green Card houder heb je dezelfde rechten en plichten als een Amerikaans staatsburger, behalve het recht om te stemmen. - Houders van een Green Card kunnen na vijf jaar Amerikaans staatsburger worden. - Per jaar worden er 650.000 Green Cards verstrekt. - 50.000 exemplaren worden weggegeven in de Diversity Lottery. Straks meer daarover. - Een Green Card krijg je voor het leven. Alleen bij hoge uitzondering kan hij in de eerste vijf jaar worden afgepakt.

Ja dat mag,... Je mag zonder ouders naar Amerika reizen. Handig kan zijn een schriftelijke verklaring van je ouders (met kopie ID) . Je mag er echter niet gaan werken of langer dan 90 dagen blijven op een toeristenvisum. Ps. "zomaar" gaan wonen in Amerika is heel moeilijk. De gemakkelijkste optie zou dan zijn trouwen met een Amerika(a)n(se). Meer info: http://www.verenigdestaten.info

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100