waar vind ik een stiltecamping met eigen plekken?

Ik wil graag samen met een vriendin (maar wel los van elkaar) ECHT alleen camperen. Liefst ergens aan een meertje. Nu weet ik dat wildkamperen niet is toegestaan in Nederland (wel paalkamperen). Maar misschien is een camping die wel echte privéplaatsen verhuurd wel een betere optie (ook ivm veiligheid). We willen een lang weekend even op onszelf zijn en even bezinnen (weg van alle drukte, geen telefoon, geen horloge, helemaal niets). Dus liefst geen camping waarbij je allemaal plaatsen naast elkaar hebt, maar wel eentje waarbij je echt een stukje grond helemaal voor jezelf hebt en de rust en ruimte die daarbij hoort.
Bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb ooit eens gekampeerd in White Sands. Daar mag maar een beperkt aantal mensen overnachten, en die staan meerdere honderden meters van elkaar. Doordat het een duingebied is, zie en hoor je helemaal niemand. Water? Is er niet.
Toilet? Is er niet.
Elektriciteit? Is er niet. Er is alleen maar "zand". Je moet alles zelf meenemen. En een stuk lopen, want met de auto kun je er niet komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wauw dat is wat ik bedoel ja! dankjewel! Ik zoek iets soortgelijks maar dan in de benelux!

Het beste antwoord

Ga buiten het seizoen naar Texel. Op het noordelijk gedeelte van camping de Koog zijn veel duinpannetjes waar je absoluut alleen bent.
Die plaatsen zijn er eveneens op het zuidelijk deel, maar daar mogen ook honden meegebracht worden en is het altijd iets drukker.
Vanaf 1 september zijn er bijna geen tentkampeerders meer op de Koog, het lawaaivolk is weg en er daalt een zeldzame rust over de camping.
Je zit bovendien maar één duin van het strand af en je kunt kilometers lopen zonder iemand tegen te komen.
Wij gaan al jaren in september met de tent naar de Koog en vinden daar ons paradijs.
http://www.texelcampings.nl/nl/kogerstrand/
Bedenk wel dat de opname op de site in het zomerseizoen zijn gemaakt. Na 1 september is het een-en-al rust. Zie verder de plattegrond, ziet er druk uit maar is maar her en der bezet in het naseizoen.
Er is goed sanitair, maar geen electriciteit in de duinpannetjes.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook een goed antwoord, bedankt! wij hebben onze trip gepland op 25 juli, dus dat maakt het misschien wel wat lastiger :(
Misschien heb je nog andere tips voor in het hoogseizoen?

Andere antwoorden (1)

Wat het meest in de buurt komt, lijkt mij een boerderij-camping. Dit zijn vaak mini-campings waar je veel privacy hebt, én veel op jezelf aangewezen bent.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ga eens op zoek.
Zijn boerderij campings geen campings waar je toch met tentjes naast elkaar staat? we willen eigenlijk ook verder geen/zo min mogelijk contact met andere kampeerders.