Hoe is Moskou als city trip?

Ik wil graag naar Moskou op city trip als 22 jarige vrouw alleen. Is dit goed te doen? En hoe zit het met het vervoer? Is alles met de metro te doen? En spreken de mensen goed Engels? Is er een leuke plek om avonds mensen te ontmoeten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen ervaring met Moskou, wel met St Petersburg, ik neem aan dat die ervaringen vergelijkbaar zijn.. Mij viel op dat bijna niemand Engels spreekt. Een koffiebar tegenover mijn (redelijk grote) hotel, had zelfs geen Engelse menu. Waar ik zeer verbaasd over was, was dat personeel van een lokale touroperator, dat excursies moest verkopen geen Engels sprak. Maar met handen en voeten kom je een heel eind. en elkaar niet verstaan is niet hetzelfde als elkaar niet begrijpen. De plek om mensen te ontmoeten is natuurlijk een hostel, Hier is veel meer een groepsgevoel dan in hotels

Het beste antwoord

Ben zelf net terug van de stedentrip Moskou en St Petersburg. Mooie steden.

In Moskou spreken erg weinig mensen Engels. Iets om rekening mee te houden, echter toch kom je er eigenlijk altijd wel uit. Het klassieke handen en voeten communiceren werkt meestal. Met de metro kun je alles bereiken. Ook in de metro is weinig Engels te vinden, maar je kan met behulp van de metroplattegrond en het tellen van de stations makkelijk je eindpunt bereiken. De metro is trouwens een van de bezienswaardigheden.

Waar kom je mensen tegen? Bij de toeristische trekpleisters, die je sowieso moet bezoeken, in de cafe's en op de terrasjes, en natuurlijk ook in de hotels. Net als op andere vakantieplekken dus.

Moskou is geen onveilige stad. Wel moet je erg oppassen voor zakkenrollers en doe als vrouw alleen geen dingen die je in eigen land ook niet zou doen. In Amsterdam ga je waarschijnlijk ook niet midden in de nacht in je eentje op verkenningstocht, als je de stad niet kent. Doe dat in het buitenland dus ook niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een toevoeging. De inwoners van Moskou trekken 's avonds graag naar de grote parken van de stad. Hier is vaak live muziek te horen en allerlei eet en drinkstalletjes. Erg gezellig en een aanrader. Moskou kent veel van dit soort parken.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Leuk antwoord!