Kan iemand mij uitleggen hoe het gaat bij een bij het boeken lastminute Schiphol?

Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik bv. de volgende dag met vakantie wil. Het maakt mij dan niet uit waarheen.
Vragen: Hoe gaat het in zijn werk?
Is het altijd goedkoper dan boeken bij een reis bureau?
Wat heb je zoal nodig voor het boeken op Schiphol.?
Is de kans groot dat je vertrekt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

In de link hieronder zie je 365 vakanties staan met vertrek morgen en over 8 dagen terug, bestemming nog onbepaald. Kies een bestemming uit en ga dan bij diverse reisbureaus online (Arke, D-reizen, enzovoort) uitzoeken of ze wel of niet goedkoper zijn. Soms zijn ze dat wel, omdat men het vliegtuig vol(ler) wil, soms zijn ze dat absoluut niet, omdat deze bestemming nog later extra is ingekocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedamt voor je reactie. Ik ga het snel uit proberen. mvgr / bvd harryH

Andere antwoorden (1)

Er zijn allerlei balies met allerlei bestemmingen. Vooral plaatsten waar je geen visum voor nodig hebt.
Je gaat naar die balie en vraagt om de prijs en wanneer de vlucht gaat. Om hier te boeken heb je een paspoort nodig. Voor je vakantie is het handig dat je een koffer hebt ingepakt, maar niet noodzakelijk.

Vrienden van me zouden naar Moskou, op familiebezoek. Om ingewikkelde redenen kon dat niet door gaan op het moment dat ze op Schiphol stonden. Omdat ze alle vier vrij hadden genomen van het werk hebben ze toen hun reis gecanceld en zijn ze last minute naar Mallorca gevlogen. Daar toen maar nieuwe badkleding enzo gekocht.

De kans dat je vertrekt als je boekt bij zo'n balie en ze zeggen dat er plek is is heel groot. Meestal zijn er zoveel balies dat je altijd wel ergens heen kan.
Ik verwacht dat het goedkoper is dan een reisbureau: je bent de laatste vliegtuigvulling. In de regel kan je het beste 3 weken voor vertrek boeken of echt last-minute.