Hoe worden passagiers in treinen beveiligd tegen rondvliegen als de trein hard moet remmen?

Ben hier wel benieuwd naar, in een auto heb je immers gordels, airco... Allemaal afwezig in een trein. Overigens ben ik wel groot voorstander van reizen met het OV.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gast bedoelde airbags
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er tegen kunt, en niet misselijk word, kun je beter op een stoel gaan zitten, dat je achteruit zit.
Als de trijn dan hard moet remmen, word je alleen verder in je stoel gedrukt ;-)

Het beste antwoord

Als een trein hard remt, dan staat hij in meer dan één minuut stil, de vertraging is minimaal... Alleen bij een botsing is dat heel anders... Ik zat ooit in een trein die botste, maar dan is er geen houden aan, whiplash ik kreeg als gevolg...

Dus normaal het je dat echt niet nodig, nooit en vastsnoeren in geval van botsing, is ook niet goed, want dan moet je handhaven en de kans is echt niet zo groot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat worden ze niet, net als in bussen trouwens. Dit heeft er onder meer mee te maken dat treinen en bussen in vergelijking tot personenauto's vrijwel nooit betrokken raken bij een ongeluk. In touringcars is nog niet zo lang geleden wel een gordelplicht ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt (m.i. ten onrechte) van uitgegaan,dat zulks nooit zal gebeuren,daarom zijn er geen gordels o.i.d. in de treinen.
Dus het antwoord is:De passagiers worden niet beveiligd.