Als je een reis via vakantieveilingen boekt (naar mallorca, Barcelona etc.) heb je dan kans dat je met Ryanair vliegt?

Ik heb slechte ervaringen met Ryanair-toestellen. Ze rammelen en maken veel geluid, dat terwijl ik al vliegangst heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (3)

Omdat de prijzen op vakantieveilingen laag zijn en omdat het gewoon een vliegtuigmaatschappij is, is er een kans dat je met Ryanair vliegt. Om het zeker te weten zou ik even contact op nemen met vakantieveilingen. Ik snap namelijk dat je liever met een veilig gevoel in een vliegtuig zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ryanair heeft een zeer jonge vloot in tegenstelling tot al dat antiek waar KLM/Air France mee vliegt (MD11, Fokkers). Rammelende vliegtuigen bij Ryanair zijn echt onzin en het is één van de sprookjes die de Nederlandse luchtvaartlobby ons als consument probeert wijs te maken.

Even terugkomen op je vraag. Ik weet dat er op een aantal van de aanbiedingspagina's ook arrangementen met Ryanair worden verkocht. o.a. op actievandedag.nl kom ik ze regelmatig tegen. Eigenlijk is het vrij simpel. Kom je vertrek vanaf Eindhoven, Maastricht of Weeze tegen dan is er een kans dat het om Ryanair vluchten gaat. Bij Weeze is het zeker Ryanair. Bij Eindhoven zijn er een aantal bestemmingen waarop alleen Ryanir vliegt (dus makkelijk) Maar ook een aantal waarop zowel Ryanair als Transavia vliegt (Dan wordt het moeilijk nachecken)

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien een tip die je niet wilt horen. Ga wat doen aan je vliegangst, dat is een betere zet dan dat je onterechte kritiek op een airliner uit.

Dit kan o.a bij de stichting Valk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Steenuiltje
9 jaar geleden
Rammelkast of niet. Als je de uitzendingen van Brandpunt Reporter over Ryanair hebt bekeken (http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/605-brandpunt-reporter), bedenk je je wel twee keer voordat je überhaupt nog in een dergelijk toestel gaat zitten. Vertrekken met een MINIMUM aan brandstof en zo alle mensen aan boord op voorhand al in gevaar brengen druist tegen alle regels van veiligheid in!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@steenuitje. De propaganda van VNV en KLM heeft bij jou goed gewerkt. ALLLE 'deskundigen' in deze uitzending hadden banden met of waren financieel deels afhankelijk van Air France / KLM. Wat haalt de media niet: 3 weken na het Ryanair incident werd Barcelona El prat wegens weer omstandigheden gesloten. Er waren toen 3 may day calls. Deze waren van Air France, Transavia en Vueling. . Hoe bedoel je selectieve verontwaardiging.
Rammelkast of niet. Als je de uitzendingen van Brandpunt Reporter over Ryanair hebt bekeken (http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/605-brandpunt-reporter), bedenk je je wel twee keer voordat je überhaupt nog in een dergelijk toestel gaat zitten. Vertrekken met een MINIMUM aan brandstof en zo alle mensen aan boord op voorhand al in gevaar brengen druist tegen alle regels van veiligheid in!