Hoe kan ik het goedkoopst een treinkaartje kopen in Engeland?

Over een paar weken ga ik naar Cambridge. Nu moeten we vanaf londen stansted naar Cambridge met de trein. Wat is dan het makkelijkste en goedkoopste om een treinkaartje te kopen. gewoon op het station van londen stansted of vooraf al via internet? Wat is de beste en betrouwbaarste site? is er zoiets in Engeland als de NS site in Nederland?
Is een treinreis in Engeland vergelijkbaar met een treinreis in Nederderland qua prijs/plaatsen/ 1e en 2e klas/controle/enzovoort.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Reactie en geen antwoord omdat ik niet weet hoe het nu is en of ik het misschien fout heb gedaan. Engeland heeft een hele andere manier dan bij ons de NS heeft.
Zij hebben allerlei verschillende bedrijven voor het trein vervoer (een beetje zoals bij ons de bus, Conexxion, Arriva, Qbus...) Per vervoerder op hetzelfde traject kunnen de prijzen verschillen. En het kan soms voordeliger zijn een kaartje per traject te kopen. Mijn ervaring verder was dat de trein daar ongelooflijk duur was. Ik was ruim 60 pond kwijt voor 1 kaartje van Luton airport naar Horsham. En ik zie nu dat die kaartjes 80 pond zijn!
Ik was daar in november 2012...dus de prijzen zijn wel giga gestegen. Ik ga nooit meer met het vliegtuig, ik neem de boot (Norfolkline van Duinkerken naar Dover of Calais naar Dover) Dit is de goedkoopste boot en met auto kost me de overtocht (retour) zo'n €140,- en heb ik de auto tot mijn beschikking en kan ik overal naar toe.

Antwoorden (3)

Beste koop je vooraf via internet je tickets. Zeker een paar weken van te voren kan dat al schelen. Je kunt treinkaartjes kopen waarbij je gebonden bent aan een bepaalde maatschappij en/of trein (net als met vliegen), je kunt ook "gewone" kaartjes kopen. Geldig in alle treinen op dat traject

Als je buiten de spits reist is goedkoper dan in de spits, in tegenstelling tot Nederland hoef je daar geen kortingskaart voor te hebben. Via de link kun je eventueel online tickets kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er gaan rechtstreekse treinen tussen Stansted en Cambridge. Ik zou geen kaartjes van te voren boeken. Deze zijn in Engeland vooral veel voordeliger op intercity trajecten en niet op dit soort lokale verbindingen. Daarnaast een kaartje is trein gebonden en wat doe je als je vliegtuig vertraging heeft en je je trein niet haalt?

Toegevoegd na 10 minuten:
Goedkoper dan de trein zijn de bussen van National Express. Deze rijden rechtstreeks van Stansted naar Cambridge
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor treinreizen in het buitenland maak ik vaak gebruik van de website van de deutsche bahn: www.bahn.de. Daar is het mogelijk om bijna alle treinreizen in europa te plannen, vergelijken en te boeken, als boeken niet mogelijk is geven ze dit ook aan. Op sites van de NS kan dit alleen als het begin of eindpunt in Nederland ligt.
veel plezier in Cambridge.