Hoe moet je een kaart adresseren die je vanuit Italië naar Nederland stuurt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
41.3K

Het beste antwoord

naam
adres + huisnummer <--
postcode <--
Plaatsnaam
Land (in dit geval Paesi Bassi of Hollandia, maar Paesi Bassi zullen ze beter begrijpen) <--

Regels met een "<--" zijn de verplichte velden. Zonder dat komt het hoogst waarschijnlijk niet aan.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
;-) wat is: Hollandia?
Antoni
10 jaar geleden
Postcode en plaatsnaam moeten achter elkaar staan, niet onder elkaar: de plaatsnaam komt na de postcode. Tussen de cijfers en de letters van de postcode staat één spatie; tussen de postcode en de plaatsnaam horen twee spaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hollandia bestaat helemaal niet. Dat moet "Olanda" zijn
Thecis
10 jaar geleden
@ Almighty HeerVoldermort (dat kwam leuk uit ;-) )
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik zal een diep donker hoekje opzoeken om mij te schamen. @ Antoni, Ik denk dat de gemiddelde post niet exact aan die richtlijnen voldoet. Zeker internationaal niet. Mocht je het niet exact zo hebben staan, zal het alsnog wel aankomen. Maar wel leuk om te weten dat dit (kennelijk) de officiele richtlijn is.
Antoni
10 jaar geleden
Thecis, hier http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/brief/?bnr=dp-cm-nvt011113-plein-cm-brief-hero-briefbinnenland bij "Voorbeelden juiste adressering" staat het zo vermeld, dus ik neem aan dat het zo hoort De post komt wel aan, dat denk ik ook, maar misschien met (ongewenste) vertraging.
Thecis
10 jaar geleden
Er zijn soms dan ook richtlijnen voor alles...
Leuk om te weten, dank voor de aanvulling :-)
Ivana
10 jaar geleden
De meeste kaarten worden met de hand geschreven. Hoe groot is dan een spatie? ;)
Antoni
10 jaar geleden
Tja, even groot als de ruimte die één letter inneemt, neem ik aan. Hoe je een spatie anders moet noemen in een met de hand geschreven tekst, weet ik ook niet...

Andere antwoorden (2)

het adres hetzelfde als je in nederland op een kaart zet met onderaan ofwel: Netherlands - Holland - Nederland - NL; het zal altijd toekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe zelf altijd:

Adres zoals je hier in NL ook doet en dan eronder:
Olanda

Tot nog toe zijn ze altijd aangekomen. Alleen de post duurt daar wel vet lang! Vaak 2 of 3 weken.