Kan een land je de toegang weigeren wegens ontbrekende vaccinaties?

Hallo Allemaal,

Voor mijn studie ga ik 6 maanden naar Argentinie, echter ben ik niet in staat om alle benodigde vaccinaties te halen. Kan mij de toegang geweigerd worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Het is jou risico dat je een ziekte oploopt en dat kan alleen problemen geven als je hier ziek terug komt met een ziekte die je daar hebt opgelopen. De ziekte had je kunnen voorkomen door je inentingen te halen.
Amadea
10 jaar geleden
Denk eens goed na, Revelations. Van sommige van die ziektes kun jij de rest van jouw leven last houden. Heb je dat er echt voor over? Zorg er alsjeblieft wél voor dat je alle vaccinaties gehad hebt, of stel (indien mogelijk) de reis anders een paar maanden uit!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Waarom kan je geen vaccinaties halen?
Even bij de GGD langs en klaar. Als je iets krijgt ben je nog niet jarig, dat is gewoon niet slim om te doen. Je moet goed voor jezelf zorgen. Stel even in het ergste geval dat je gele koorts krijgt:
Gele koorts wordt veroorzaakt door een virus dat door muggen wordt overgebracht. De muggen steken overdag.
Drie tot zes dagen nadat je bent geïnfecteerd met het gele koorts virus krijg je koorts, spierpijn, hoofdpijn, koude rillingen, last van misselijkheid en braken. Deze fase van de ziekte duurt drie tot vier dagen. In 15% van de gevallen kan gele koorts een ernstig beloop krijgen. De symptomen van gele koorts zijn dan: opnieuw koorts, geelzucht, buikpijn, braken en bloedingen. De helft van de patiënten bij wie de ziekte ernstig verloopt overlijdt eraan Neem gewoon dat risico niet joh!
En ik weet niet of je aanvullend verzekerd bent, maar de meeste verzekeringen vergoeden dan wel:
http://www.vaccinatiesopreis.nl/vergoeding-vaccinaties-2014/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al een aantal inentingen gehad, het probleem is echter dat ik momenteel niet woonachtig ben in Nederland. Ik kan alle inentingen halen, behalve de Rabies inenting omdat deze vaccinatie bestaat uit 3 inentingen. Ik heb niet genoeg tijd om deze spuiten in Nederland te halen omdat ik slechts 15 dagen in Nederland ben.

Antwoorden (3)

Nee,
Vaccinaties zijn niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja. Er zijn landen die Gele koorts vaccinatie eisen als je onlangs in een land met Gele koorts bent geweest (Vooral Latijn Amerika)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kunnen ze.
Of je gaat gewoon een tijdje de isoleercel in.
Volgens blad 219 in de link heb je een probleem als je vanuit Brazilië naar India reist zonder een Gele Koorts vaccinatie.
Argentinië raad het alleen maar aan en dat is best goeie raad.