Wat is de reden van een plotselinge prijsstijging van de huur van een bungalow op een bungalowpark?

Nu wil ik binnenkort even een simpel weekendje weg, er even tussen uit en heb hier Landal Greenparks voor uitgezocht. Al gauw had ik een park uitgezocht en in de tabel voor prijzen en beschikbaarheid stond de prijs voor een 6-persoons huisje op 119 euro. Na dit met de overige gezinsleden te hebben besproken ben ik een paar dagen later terug gegaan naar de website om het desbetreffende huisje te boeken. Tot mijn verbazing staat hetzelfde type huisje ineens voor 199 euro te boek.

Nu begrijp ik dat bungalowparken een brochureprijs hanteren. Van deze prijs kunnen bepaalde kortingen afgaan. Boek je een huisje vroeg genoeg dan kun je in aanmerking komen voor vroegboekkorting. Ik begrijp ook dat een huisje vlak voor de te huren datum in prijs kan verlagen en een last minute aanbieding kan worden. Nu is dit niet de eerste keer dat ik dit zie. Een paar weken geleden zat ik nog te kijken voor een week weg in de voorjaarsvakantie, een paar dagen later was ditzelfde huisje ineens met 100 euro gestegen.

Ik kan dit nergens mee rijmen. Vanwaar ineens deze prijsverhoging?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.6K

Het beste antwoord

Dat heeft alles met vraag en aanbod te maken. soms is het zo dat een prijs zakt naarmate je korter voor aankomst boekt. Dit is meestal zo met vliegreizen waar de Touroperater met ingekochte èn betaalde stoelen en accommodatie zit. Die moet weg anders heeft hij kosten.
een bungalow park laat soms zelf de prijs zakken om vraag te creeren maar als de vraag ineens stijgt kàn hij de prijs verhogen.Net als op een veiling. Hij kan dit zelf bepalen. Zo werkt het. Wachten heeft, zeker voor schoolvakanties dus vaak weinig zin.
Landal is overigens een stuk goedkoper dan CenterParcs en je hebt ook veel meer keus en het is niet allemaal standaard hetzelfde ( 1 gezien, allemaal gezien) Die prijs voor landal is zelfs met een verhoging nog een geweldige prijs voor wat ze bieden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat dit alles zo maar te maken heeft met ‘vraag en aanbod’....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad... Vraag en antwoord. Probeer eens een ander park!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mogelijkheid is dat je een paar dagen later net in een andere periode terecht komt en dus fors meer betaalt(dan zyn dus alle huisjes duurder) als dat nt zo is zou ik Landall bellen,want dan is t wel erg vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat begrijp ik. Periodes die meer geboekt worden zijn prijziger dan periodes die niet veel geboekt worden. Zo zal een periode tijdens een schoolvakantie ook altijd duurder zijn dan een periode buiten de schoolvakanties. In mijn geval gaat het om hetzelfde weekend. Ik keek naar het weekend van 12 maart t/m 15 maart. Op dat moment was de prijs 119 euro. Toen ik een dag of drie later dat zelfde weekend boeken wou was de prijs ineens 199 euro.
Parken stunten als ze denken dat ze de huisjes niet genoeg bezet krijgen.
Ik verhuur zelf ook een huisje en ik maak in het najaar altijd een prijslijst voor het hele jaar en dat verandert niet.
Last minutes vind ik ook zo'n onzin, een prijs is een prijs.