Wat is een doorreisvisa en heb ik die nodig?

Ik heb iets gelezen over een doorreisvisa die je nodig hebt bij een transit?
Ik ga voor mijn reis naar China een overstap maken in Abu Dhabi, de overstap is maar 2 uur dus ben niet van plan om Abu Dhabi in te gaan.
Heb ik dit visa nodig of niet? of wat dan wel?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
Antoni
10 jaar geleden
"Visa" is het meervoud van "visum". Je bedoelt dus waarschijnlijk een visum. Zie ook http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=visum&lang=nn#.UmWpdifCR2s : "vi·sum (het; o; meervoud: visa, visums) 1 stempel in een paspoort dat als vergunning geldt voor het reizen in een vreemd land: doorreisvisum, inreisvisum, uitreisvisum"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
visum* sorry, ben niet zo scherp vandaag;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij heb je geen visum nodig voor een land als je niet door hun douane gaat. Je gaat dan namelijk het land niet in.
Achter de douane op een luchthaven is niemandsland.

Het beste antwoord

Je hebt alleen een transit visa / doorreisvisa nodig als je het vliegveld wilt verlaten van Abu Dhabi. Dus jij hoeft geen doerreisvisa aan te vragen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Om nog antwoord te geven op je vraag "Wat is een doorreisvisa?": Een doorreisvisa wordt ook wel transit visa genoemd en is een visum dat je recht geeft om door een bepaald land te reizen. Zo'n visum geeft je dus geen recht om in het land te verblijven. Bij Abu Dhabi moet je een doorreisvisum aanvragen als je langer dan 4 uur blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
duidelijk! Dankjewel.