Kan ik mijn treintickets ook later gebruiken?

Ik ga voor het eerst naar Nederland met de trein, ik rijdt vanuit België, Kalmthout, naar Eindhoven. Hiervoor bestel ik tickets via b-europe. Ik moet hier een datum en tijd enzo voor ingeven. Mezelf kennende zal het wel kunnen dat ik een van de treinen net mis. Kan ik miijn tickets dan nog gebruiken voor dezelfde trein een uur later?

MVG Jordy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je kunt ze ook later gebruiken. Maar, als het een internationale trein betreft en je een gereserveerde zitplaats hebt dan ben je die reservering wél kwijt. In de latere trein moet je zien waar een plekje vrij is, en kan je mogelijk zelfs moeten staan...
Amadea
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat ligt eraan... Er zijn internationale treinen waar je zonder zitplaatsreservering niet mag meerijden. Al heb je betaald, je mag dan niet zomaar een latere trein nemen; dit geldt ook als je de hele reis bij de deur blijft staan. Er zijn internationale treinkaartjes die gebonden zijn aan één specifieke trein op één bepaalde datum. Je mag dan bijvoorbeeld alleen op vrijdag 25 oktober de trein van 11:07 nemen; mis je die, dan mag je met dat kaartje dus niet in de volgende trein van (bijvoorbeeld) 12:07 stappen. Je zult echt op je kaartje moeten kijken of dergelijke voorwaarden van toepassing zijn op jouw reis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rechtstaan maakt niet uit, kan ik al niet inslaap vallen en te ver rijden :P Hoe kan ik weten of het een internationale trein is?
Cryofiel
10 jaar geleden
Een trein die de grens overschrijdt is altijd een internationale trein... Kijk op je kaartje, en kijk op de informatie die je van B-Europe hebt gekregen. Als daar beperkingen instaan, gelden die. Staat er niets, dan mag je ook met een andere trein reizen. Zoek eventueel jouw geplande trein op via de website van de Belgische spoorwegen. Op die reisplanner kun je mogelijk ook vinden of er beperkende voorwaarden gelden. Houd er echter rekening mee dat jouw specifieke kaartje *meer* beperkingen zou kunnen hebben dan de algemene beperkingen die je op de site vindt.