Is het verstandig betaalde vliegtickets alvast ophalen?

N.a.v. OAD Ik heb tickets besteld en betaald bij een reisbureau. Reis in april 2014 naar Abu Dhabi. De tickets liggen reeds klaar op het reisbureau, alleen de hotelvouchers pas in april. Is het verstandiger om de tickets alvast op te halen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
ronron1212
10 jaar geleden
Dat maakt niets uit als het reisbureau failliet gaat zijn de tickets niets meer waard. De reis is wel door jou nu betaald maar nog niet door de reisorganisatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kunnen die tickets daar dan liggen als ze nog niet zijn betaald?
ronron1212
10 jaar geleden
Lees je wel eens de krant dan zie je dat dat bij oad ook het geval is mensen hebben betaald maar krijgen via het garantie fonds hun geld terug en kunnen daarmee een andere reisboeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom boek je tickets via een reisbureau? Dit kun je zelf veel goedkoper doen online en dan krijg je binnen 2 seconden jouw e-tickets toegestuurd naar jouw mailadres. Dan ben je alleen afhankelijk of een luchtvaartmaatschappij failliet gaat. Hetzelfde advies geef ik je voor het boeken van een hotel. Voor nu: gelijk naar het reisbureau en jouw tickets ophalen! Als ze die niet kunnen geven, dan wordt je een beetje opgelicht omdat ze dan wel jouw geld hebben ontvangen, maar zelf nog niet de tickets hebben gekocht. Aan mijn antwoord heb je misschien nu niets, maar wel voor al jouw toekomstige reizen. Boeken via een reisbureau is niet meer nodig sinds ongeveer 1990, toen je als particulier de mogelijkheid kreeg om het rechtstreeks via internet te boeken. Welkom in 2013!
ronron1212
10 jaar geleden
MLP niet iedereen kan of wil dat dus dat heeft er dus niets mee te maken.

Antwoorden (2)

Tickets die klaar liggen op het reisbureau zijn al wel betaald, dus ophalen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SGR garantieregeling geldt niet voor Dynamyc Packacing. Dit geldt alleen als je een officiële pakketreis boekt. De enige manier om echt garantie te hebben op een losse segmenten reis is betalen met een creditcard waarna je terug kan vallen op de garantie-aankoop-regeling van je creditcardmaatschapij