mag je in engeland roken op straat onder de 16 jaar?

Een vriend van mij gaat naar engeland. Maar hij wil daar roken. Hij is 15,5 jaar. Maar controleren ze daar streng op straat hoe oud je bent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om te kopen moet je 18 zijn daar.
Publiekelijk roken 16.
http://en.wikipedia.org/wiki/Smoking_age#Europe
Als je panisch om je heen kijk zal het verdacht zijn. :)
Verder is het niet hun hoogste prio om daar op te controleren.

Antwoorden (2)

Meestal word het gedoogd.
Alleen let op!
Je mag nog steeds geen sigaretten kopen of enig ander soort tabak.
"Vanaf juni 2007 is roken verboden verboden in pubs en restaurants."

Ik zou gewoon het voordeel van de twijfel nemen en gewoon stoppen.
Ben zelf ook onlangs gestopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewoon stoppen met roken

Toegevoegd na 1 minuut:
ja ben er geweest en zag er iemand voor opgepakt worden dus zou het risico niet nemen en als je echt verslaafd bent kan je toch al niks meer met je leven dus dan is het niet zo erg als je word opgepakt
Bronnen: