Welk OV kaart kan ik het beste nemen als ik van versailles naar (en in) Parijs wil reizen? Ik ga met mijn kinderen van 13, 11, 9jr

Versailles-Parijs, welke OV kaart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Let op de zone's.
Val niet in de 'toeristen kaart voor meerdere dagen' trap, de Paris Visit.
Je kunt beter dagkaarten of losse kaartjes kopen.
Bekijk van tevoren hoe vaak je de metro (of bus of RER) nodig hebt, en koop nav die informatie.
Als je maar 1 dag naar Versaille gaat, hoef je niet voor je hele verblijf 4 zones te hebben. Dat is zonde, want binnen de stad is 1-2 zones genoeg.

Veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij verblijft hij/zij met de kids in Versailes. Of lees ik de vraag verkeerd? Dus jouw antwoord lopt niet

Andere antwoorden (2)

De metro gaat tot Versailles, als je een dag of weekkaart hebt die tot zone 4 gaat kun je zo mee. Anders moet je aan het station waar je vertrekt, of je zone afloopt, een kaartje kopen. Zie link in het Engels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ticket Jeunes Weekend
Kaart voor jongeren t/m 25 jaar. De kaart is één dag geldig naar keuze op zaterdag, zondag of een feestdag. De prijs voor 1-3 zones is 3,65, voor 1-5 zones 7,85 euro. Een goedkoop alternatief voor een Paris Visite-kaart voor 1 dag, mits je hem in het weekend gebruikt

Paris Visite
De Paris Visite-kaart voor 1-3 zones is verkrijgbaar voor 1 dag (10,55 euro), 2 dagen (17,15), 3 dagen (23,40) of 5 dagen (33,70). Wil je meer zones bereizen, bijvoorbeeld naar Disneyland of Versailles, dan kun je de Paris Visite-kaart voor 1-5 zones aanschaffen: 1 dag (22,20), 2 dagen (33,70), 3 dagen (47,25) of 5 dagen (57,75). Voor kinderen van 4 t/m 11 jaar zijn er aparte kaarten voor de helft van de prijs. Op vertoon van de kaart krijg je korting bij verschillende bezienswaardigheden. Prijzen gelden vanaf 1 januari 2013.

Paris VisiteDe Paris Visite bestaat uit twee delen: een magneetkaartje en een kaartje op naam. Je kunt de kaart aanschaffen in metrostations, treinstations, luchthavens, bij de Offices du Tourisme, in sommige hotels en bij Nederlandse reisbureaus (als je daar een reis naar Parijs boekt).
Koop je de kaart in een metrostation aan het loket, dan krijg je de twee delen direct mee. Koop je hem bij een automaat, dan krijg je alleen de magneetkaart. De kaart op naam moet je dan nog aan het loket of bij de informatiebalie gaan halen. Je moet zelf nog je naam invullen op het zwarte kaartje en serienummer en datum op het magneetkaartje.

Zelf 2 jaar geleden Parijs bezocht met 2 volwassenen en 2 kinderen. We waren op een camping ver buiten Parijs iets verder dan EuroDisney, gebruik gemaakt van de Visite Paris kaart voor 3 dagen IDEAAL. Je kan als je de kaart van 1-5 zones heb door heel de regio van Parijs reizen met de trein en de metro. Maar voor 1 dag is misschien een andere kaart te overwegen. Die iets goedkoper is.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zelf de kaart op treinstation gekocht goede uitleg gekregen, direct de 2 delen mee, invullen en reizen maar, 45 minuten met de trein naar parijs heel parijs door. In de trein veel controle gehad , en het was altijd goed.