Zijn er gevolgen voor je als je slaapt in een tent terwijl het regent?

Bijvoorbeeld, er zal veel vochtigheid zijn, maar heeft dit gevolgen voor je?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Antwoorden (3)

Nee. Als de tent niet lek is, tenminste. Maar dan nog kan je als het de volgende dag droog is je klamme spullen uithangen en ondervind je er verder geen gevolgen van.
Ik slaap altijd goed met het regelmatig tikkende geluidje op het tentdak. Liever dat dan 's morgens heel vroeg uit de tent te worden gebrand door de zon die er pal op staat!
Amadea
10 jaar geleden
Nee, hoewel het wel verstandig is om de tent goed te laten ventileren omdat je eigen vocht (gecondenseerde adem, zweet) met een hoge luchtvochtigheid anders helemaal niet weg kan.

Bij heftige regenval kan je er voor kiezen om een geultje om je tent heen te graven zodat je niet wegdrijft op je luchtbedje 's nachts of zodat je spullen droogblijven, dat heeft voor jouzelf natuurlijk als gevolg dat je gefrustreerd raakt.
Maar gevolgen voor je gezondheid heeft het niet. Een tent is ontworpen om iemand droog te houden bij regen en van schaduw te voorzien bij zon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de moderne, wat grotere tenten van tegenwoordig is de vochtigheid een stuk minder als bij tenten van de jaren 80 en eerder. Als je een degelijk, waterdoorlatend grondzeil onder de tent legt, heb je minder last hebt van vochtigheid in de tent. Vochtigheid kan op zich geen kwaad tenzij je een vorm van reuma hebt. Vochtigheid kan namelijk de reumatische klachten verergeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En 's Morgens de tent goed laten luchten indien mogelijk.