Zoals anderen al schrijven is de minimumleeftijd inderdaad 21 jaar. Op veel plekken waar alcohol geschonken wordt (clubs, bars) moet je zelfs al 21 jaar zijn om binnen te komen.

Voor restaurants en bars die zich ook richten op families met kinderen geldt die regel natuurlijk niet. Als je echter alcohol wilt bestellen in een restaurant en je ziet eruit alsof er twijfel kan bestaan over de eeftijd dan moet je bij het bestellen tcoh je ID laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.alcoholpolicy.niaaa.nih.gov/index.asp?SEC={9937ACFC-DB3A-4159-B068-A302CEEE0EDF}&Type=B_BASIC
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag dat op elke leeftijd, maar legaal mag dat met 21 jaar... Met 16 jaar mag je als staatsburger een wapen dragen, maar met 21 alcohol drinken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet 21 zijn om het te mogen kopen en drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21 en ze kontroleren streng. Dus neem jouw pasopoort mee de bar in!