Heb je echt minimaal 200 uur werkervaring met kinderen nodig voor Au-Pair? En hoe kom je hier dan aan?

Ik las op de ene website dat je dat alleen hoeft te hebben als je op kinderen onder de 2 jaar wilt passen, maar op andere sites lees ik weer dat je gewoon überhaupt als au-pair deze ervaring nodig hebt. Dus zonder ervaring kan ik dan geen au-pair worden? En hoe kom ik dan aan die werkervaring? Want ik ben nu 16 en wil het gaan doen als ik 18 ben en met mijn havo klaar ben.
Ik wil het trouwens in Amerika gaan doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

ervaring kun je op doen door een paar oppasadresjes te zoeken. dan is 200 uur helemaal niet veel als je nog 2 jaar de tijd hebt.

het is dan belangrijk, dat je ook kan aantonen dat je deze ervaring hebt. laat de ouders van de kinderen waar je op past, dus even een mooie brief opstellen, waar ze zich lovend in uiten over jou en je kwaliteiten. als je naar Amerika gaat, is het natuurlijk handig als deze brief wordt opgesteld in het Engels. Uiteraard kan je het aantal uren in de brief een beetje laten aandikken. je moet jezelf immers wel verkopen. dat doet nl iedereen.
AlphaLimaSierra