Wie weet een eenvoudige camping in kroatie met mogelijkheid voor kampvuur?

Wij houden van eenvoudige natuurcampings, waar je een vuurtje mag stoken. Ik merk dat het lastig is zo'n camping te vinden in Kroatië. Wij willen het liefst naar Dalmatië. Wie weet een goed adresje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat u het best langs een reisbureau kunt gaan.

Antwoorden (2)

Camping Lanternacamp in Porec is een mooie, grote camping die alles bij elkaar vrij eenvoudig is. Op loopafstand is er wel van alles te vinden, maar de camping zelf heeft veel rustige en afgelegen plaatsen. Ook zijn daar verschillende (aangewezen) plekken waar je een kampvuur mag maken. Of het is toegestaan weet ik niet, maar zelf maakten wij daar ook kampvuren langs het strand, net buiten de camping.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Camping Sovinje is een mooie rustige camping in de Dalmatië-Zadar regio. Niet al te groot. camping biedt plaats aan 200 gasten.

Een paar jaar geleden hadden ze er een speciale stookplaats waar vuur gemaakt mocht worden. Informeer even via het emailadres op de site of dat nog steeds zo is.

In Kroatie is het in de zomer erg droog. Je zult dus waarschijnlijk geen camping vinden, waar je gewoon los voor de tent een vuurtje mag maken. Kans op natuurbrand is veel te groot dan.

Mooie van de camping was, dat het direct aan zee licht en dat er in de buurt genoeg te doen en te zien is.
AlphaLimaSierra