Mag je zonder paspoort naar Denemarken?

Mag je als 14 jarige in Denemarken op vakantie zonder paspoort?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als de ouder wel een paspoort bij heeft, mag een 14 jarige dan nog niet over de grens in Denemarken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met de auto
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt niet uit hoe je gaat. Altijd als je naar het buitenland gaat heb je een paspoort of IDkaart nodig. Tegenwoordig óók kinderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanaf 14 jaar (tenminste dat was altijd zo) moet je verplicht een eigen ID kaart hebben. Deze moet je meenemen naar Denemarken. Een apart paspoort boekje is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke maar is een verzekerings pasje dan ook goed?
criseyde
10 jaar geleden
Nee, want dat is niet erkend als legitimatiebewijs. Alleen een paspoort of ID-kaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom is een ID kaart zo'n probleem dan? Gedurende je gehele 13e levensjaar kun je gratis je eerste ID aanvragen. Die moet je gewoon altijd bij je hebben.

Het beste antwoord

een geldige id kaart is al voldoende
Denemarken is een onderdeel van de e.u.
ze betalen( noch ) niet met euro's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee vorig jaar ben ik er voor mijn beroep geweest en ze betalen met deense kroon , over het algemeen word euro geld wel aangepakt maar wisselgeld meestal in deense kroon zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/euro-biljetten-en-munten/vraag-en-antwoord/in-welke-landen-kan-ik-met-de-euro-betalen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reactie ging denk ik om de typfout NOCH ipv nog. Het klopt overigens wel.

Andere antwoorden (1)

Je zult een ID-kaart of een paspoort moeten hebben om naar Denemarken te kunnen.