Hoeveel kost het om met een gezin (2 volwassenen+2 kinderen), ongeveer 4 weken, met een camper door de Verenigde Staten te trekken?

Ik zou dit graag ooit eens willen doen, maar ik heb geen idee hoeveel dit zou gaan kosten. Wel al op websites gekregen maar daar kreeg ik toch niet zo'n heel duidelijk beeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig hoorde ik net van iemand die dat gaat doen en door te boeken via een Duitse site was het 900 euro goedkoper dan via een Nederlandse. Dus als je eenmaal weet wat je precies wil loont het om heel erg goed te gaan zoeken.

Het beste antwoord

De kosten zijn heel erg afhankelijk van je reisperiode, of je lang genoeg van tevoren boekt en of je bereidt bent voor aanbiedingen te zoeken. Het kan dus wel kloppen dat je verschillende prijzen vindt.
Ervan uitgaande dat je tijdens de schoolvakantie gaat: hoogseizoen....
Reken op minimaal €800 /pp voor de vlucht. Meerdere sites afstruinen en vroeg boeken kan lonen (maar niet té vroeg: januari is vaak de maand met aanbiedingen).
Een camper kost je in het hoogseizoen al snel €3500 voor vier weken. Een wat grotere/luxe camper kan ook zomaar €5500 kosten... En in het laagseizoen maar €2100.
Dan kost een RV park (niet te vergelijken met een Europesche camping: het is echt een parkeerplaats) je ook al snel $35 / nacht.

Daarmee zijn je vaste kosten al minimaal $ 7680,=.....

De overige kosten is maar net hoe gek je het maakt. Met een camper kan je gelukkig je eigen maaltijden koken, al zijn supermarkten in de VS relatief duur en restaurants relatief goedkoop. Dan nog entree gelden ($80 voor een annual park pass) en overige bestedingen (souvenirs, kleding bij de outlet mall ;-).

http://forum.allesamerika.com/index.php
http://www.grandcanyonlodges.com/trailer-village-705.html
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals hierboven al gezegd is het erg afhankelijk van de periode waarin je gaat, maar met een gezin zal dat waarschijnlijk voor het hoogseizoen zijn. De kosten lopen altijd erg op, maar je kunt op veel dingen wel goed besparen. Er zijn wel reisorganisaties in Nederland die gespecialiseerd zijn in verre reizen per camper. Ik heb wel een mooie pagina gevonden waar veel informatie staat: http://surprisetickets.nl/reizen/camper-amerika
Utrecht
11 jaar geleden
Goede tip!
Op http://forum.allesamerika.com kan je ook allerlei informatie en tips vinden voor je Amerika-vakantie.
Als je er lol in hebt (en velen op dit forum hebben dat, incl. mezelf) dan regel je alles zelf: vlucht, camperhuur (bijv via drive-use.de) en de overnachtingen (rechtstreeks bij de verhuurder). Driedubbel voordeel: veel meer voorpret, veel goedkoper én de reis past beter bij je persoonlijke wensen.

Andere antwoorden (1)

Eur10.000 incl. vluchten