Bij de sacre coeur in Parijs zijn er mensen die een vriendschapsbandje proberen aan te doen waarom is dat?

Ik heb nog gehoord van mensen dat ze dat probeerden...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt blijkbaar Boer Zoekt Vrouw gemist.... Die boerin liep daar met haar Dierenarts die zich rot schrok van de prijs.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Gewoon je handen in je zakken houden, dan word het moeilijk om knopen en chagrijnig kijken lol

Het beste antwoord

Het is een soort verkooptruc.
Ze vragen iemand of ze er eentje willen kopen, als ze nee zeggen zeggen ze: ze zijn echt heel mooi! Moet je maar eens proberen!
Dan wikkelen ze snel dat armbandje om je hand. Ze kunnen dan 2 dingen doen:
-ze wikkelen het zo om je hand dat je hem er amper af kan krijgen en je dus gedwongen bent om te betalen.
-ze wikkelen hem om je hand en maken hem expres kapot en doen alsof ze het heel erg vinden en jij krijgt dan min of meer de schuld waardoor jij weer een soort van gedwongen bent om te betalen.

Weigeren te betalen gaat niet echt makkelijk omdat ze vaak in een grote groep zijn en je liever geen ruzie met ze wilt. Als ze op je af komen zeg gewoon: nee, ik wil geen armbandje kopen en loop direct verder of zeg dat je geen geld hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het zelf meegemaakt. Heel eng zo'n grote groep. En let op wat je zegt, er zijn er veel de Nederlands verstaan en spreken.

Andere antwoorden (2)

Na het omdoen van het bandje verwachten ze een financiële compensatie. Het is simpelweg een slinkse manier van verkopen/geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn armbandjes gemaakt van touwtjes, die ze je voor 5 euro willen verkopen. Door ze je aan te schuiven, ben je sneller geneigd te kopen, een sluwe verkooptruc dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, het is een verkooptruc, vergelijkbaar met het in je handen stoppen van een bidprentje of het aanreiken van een bloem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bidprentje, die krijg je toch bij een begrafenis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, bidprentjes krijg je ook vaak na een Katholieke begrafenis, dan is het iets om later nog eens te denken aan de overledene, maar er zijn ook bidprentjes voor Maria en andere heiligen in omloop. Zeker in Rome goede handel.