Mag een caravanbedrijf banden monteren die al een jaar oud zijn?

We hebben door een caravanbedrijf nieuwe banden onder onze caravan laten zetten.
Nu zagen we aan de DOTcode dat het banden zijn van eind 2011 en het is nu maart 2013. Dus de banden zijn al ruim een jaar oud en dat betekent dat we al binnen 5 jaar weer nieuwe banden moeten. Mag zo'n bedrijf banden monteren dia al ruim een jaar oud zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Er wordt in de wet niets gezegd over leeftijden van banden die gemonteerd worden.
Je moet er ook rekening mee houden dat die datum de productiedatum is.
De banden blijven eerst nog bij de fabrikant liggen totdat ze bestelt worden door een bandengroothandel. Ook daar blijven ze liggen totdat een grossier ze bestelt voor de garage.
Met deze banden is niets mis, want z worden altijd goed opgeslagen.