Hoe kan ik het goedkoopst naar Bolivia of Peru reizen?

Ik zat eraan te denken om vrijwilligerswerk te gaan doen in Bolivia of Peru deze zomer. Hoe kan ik het goedkoopst daar naar toe te reizen? Ik zag al dat het vanuit Londen 1000 euro is met het vliegtuig naar Lima, maar dat is me alsnog veel te veel geld. Kun je ook met een schip naar Bolivia of Peru? Of is duurder dan met het vliegtuig?
Het maakt me niet uit als ik heel lang moet reizen, als het maar zo goedkoop mogelijk is.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bolivia en Peru liggen aan de west-kant van Zd.-Amerika, dus per boot is onhandig(vanuit Ned.).Informeer eens naar Curaçao of Aruba te vliegen, oversteken naar Venezuela en dan met lokaal vervoer(bussen in 3 categorieën, trein) via Equador naar Peru, Bolivia is nog verder weg, maar koop het South-American Handbook, dat is goud waard aan tips over vervoer, markten, bezienswaardigheden etc. Zéér de moeite waard, maar bereid het goed voor(S.A.Handbook), opdat je er niet thuis achter komt wat je allemaal gemist hebt, terwijl je er vlak bij in de buurt was !
bart.f.wormgoor@gmail.com, Curaçao
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peru bolivia en acuador zijn goedkoop landen om te reizen
je moed alen zorg dat informatie van te voren weten en eet op de mercados dar zijn de maltijd 00.75 euro
suses en de tikt beste es lat minute

Het beste antwoord

Een last minute is het goedkoopste, maar als je enkel naar Bolivia of Peru wilt is het een gok uiteraard! Die kan verkeerd uitpakken.

Je kunt kijken of je met een vliegtuig van Schiphol kunt reizen en daarna een binnenlandse vlucht nemen. Let op en lees je goed in: deze zijn soms niet betrouwbaar!

Voor de rest kan je naar Schiphol toe met het openbaar vervoer of kijken bij welke parkeergelegenheid je het goedkoopste kunt parkeren. Zo bespaar je veel geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hangt er meer vanaf wanneer je reist, als je nu gaat is een retourtje 700 ga je in de zomer dan ga je al gauw naar de 1000. Bootreizen zijn duurder. Of je moet met een vrachtschip mee aanboord kunnen... :)

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.cargoshipcruises.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op goed geluk s'morgens naar Schiphol gaan en vragen dat er nog een plekje vrij is dit scheelt enorm veel geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via vliegveld Dusseldorf (Duitsland) kan het vliegen je al een hoop geld schelen.