Wie weet een appartement in Griekenland geschikt voor rollator?

Wij willen in april of mei met 3 personen naar Kreta, Rhodos of Kos. Mijn moeder is 79 en slecht ter been, ze gebruikt een rollator. We zoeken een appartement met twee slaapkamers + huiskamer, gelijkvloers op een complex dat ook geschikt is voor een rollator. Dus geen tuin met allerlei trapjes. Heeft iemand praktijkervaring met zo'n complex?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeken bij een reisbureau in de stad, daar zoeken ze het prima voor je uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de site http://www.lastminutevakanties.nl/resultaten?searchLocation=71 vind je 1400 vakanties naar Griekenland. In het linker menu kun je onder faciliteiten 'rolstoelvriendelijk' kiezen. Ik neem aan dat wanneer iets rolstoelvriendelijk is dit ook voor een rollator geschikt is.

Antwoorden (2)

Op Kreta heb je een heel leuk appartementen complex. Venus. Wij hebben daar ook op gezeten. Web daar hebben ze rolstoel vriendelijke appartementen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Kastor,
Bedoel je Venus in Chios / Megas Limnionas ?
Op de foto lijkt dat huis vanaf de straat alleen via twee trappen bereikbaar. Bovendien zijn daar volgens diverse sites geen appartementen met twee slaapkamers beschikbaar. Of bedoel je wellicht een ander complex?
HAUS ROMA beschikt over 2 prachtig ingerichte appartementen van elk 55 qm met 2 slaapkamers, en een Maisonnette voor 2-3 personen, deze heeft dezelfde faciliteiten als de twee appartementen en een totale oppervlakte van 40 m². Alle appartementen hebben een gratis W-LAN toegang. U bereikt de appartementen via een groot overdekt terras, met een prachtig uitzicht op zee. U komt binnen in de woonkamer met aparte eethoek.

U vindt op de begane grond ook een inbouwkeuken met onder- en bovenkasten en een grote badkamer met douche, toilet en wastafel. Via een brede trap komt u bij de 2 slaapkamers en apart toilet ruimte. 1 Slaapkamer beschikt over een 2 persoonsbed en 1 slaapkamer heeft 2 eenpersoonsbedden.
In de woonkamer is er een extra slaapmogelijkheid voor twee personen of bv. een rolstoelgebruiker. (Slaapbank met twee aparte lig-gedeeltes). Vanuit de appartementen is het mooi wandelen in de bergen, met gelijktijdig uitzicht op de zee.

Senioren / rolstoelgebruikers
Ook voor senioren, families met kinderen of met een partner in de rolstoel, is een vakantie op Kreta mogelijk. De appartementen van HAUS ROMA zijn daarvoor geschikt. De toegangsdeur is 100 cm breed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste MarieJose,
Bedankt voor de moeite.
Ik had dit complex ook al gezien, omdat ze op gespecialiseerde sites als rolstoelvriendelijk staan. Dat blijkt echter nogal tegen te vallen, de beide slaapkamers liggen op de verdieping. Op de begane grond zou mijn moeder dan op een slaapbank in de huiskamer moeten liggen, dat is niet ideaal, juist omdat ze meer slaap nodig heeft dan wij.
Ik vind het nogal vreemd dat Roma het appartement met twee verdiepingen rolstoelvriendelijk noemt, omdat de deur breed genoeg is.