waar vind ik looproutes in de buurt van het balatonmeer?

ik ban van plan om van het zomer met een paar vrienden te gaan backpacken in de buurt van het balatonmeer. maar nu is mijn vraag waar vind ik looproutes/stafkaart in/van deze omgeving. het liefste online

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Er zijn gemarkeerde en gekleurde wandelroutes uitgezet. Een van deze wandelingen begint bij de Abdijkerk en voert langs enkele interessante bezienswaardigheden waaronder het Binnenmeer (700 meter lang en 400 meter breed) en vulkaankegels, waarvan sommige met een lichtgele, minerale uitslag zijn bedekt. De met blauw gemarkeerde weg gaat langs het Binnenmeer tot aan de mooiste vulkaankegel van Tihany, Aranyház (Gouden huis, vanwege de gele uitslag). Aan de binnenhaven begint de met rood aangegeven wandelroute naar het noordwestelijke deel van het eiland langs interessante rotsen, vulkaankegels en door uitgestrekte lavendelvelden. Op de top van de heuvel staan de resten van een vijfhoekige wachttoren. De gele wandeling, die bij de veerhaven begint, gaat door een stil woud met naaldbomen. Deze langste van de vermelde wandelroute is ruim 9 km
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op naar reisboekhanden Pied e Terre in Amsterdam. Een deel van hun collectie is ook online te bestellen