Hoe kun je je rugzak het best beschermen tegen zakkenrollers?

In de zomervakantie ga ik met 3 vrienden een reis maken door Europa met de trein. Hoe kan ik goed mijn rugzak beschermen tegen zakkenrollers in de grote steden? We komen door Berlijn, Oost-Europa (Praag, Boedapest, Ljubljana), Wenen, Italië, Spanje, Frankrijk (Parijs, Marseille) en Antwerpen. Weet iemand misschien wat handige trucjes tegen zakkenrollers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K

Antwoorden (6)

Op plekken waar je tussen veel mensen loopt kan je rugzak het beste op je buik hangen in plaats van op je rug. Want dan zie je wat er mee gebeurt. Zo doe ik het in elk geval altijd in tram, bus en metro.
Amadea
11 jaar geleden
Doe je spullen in een plastic zak en maak hem dicht en doe hem dan onderste boven in je tas. Of draag je tas op je buik, maar dat zit er wel raar uit vind ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat jullie gaan backpacken. Er zijn mensen die gaas/kippengaas in de binnenkant van hun rugzak stoppen zodat ze niet of moeilijk opgesneden kunnen worden. Daarnaast kun je ook een 'regenzak' over je rugzak doen zodat ze minder makkelijk in de kleine vakjes kunnen komen of de bovenkant van je rugzak open kunnen maken.

Paspoort, creditcard en wat contanten stopte ik zelf altijd in een plat heuptasjes voor onder je kleding . Nadeel is dat dat wel wat zweterig kan zijn bij warm weer. In slaaptreinen in India legde ik mijn rugzak zelfs aan de ketting.

Verder zou je nog wat noodgeld en kopieën van paspoort e.d. in een broekriem met rits kunnen stoppen of onder elkaar verdelen.

Pas op voor afleidingstrucs van zakkenrollers. Bv. Iemand tikt je op de schouder. Je draait je om. De persoon begint in een lokale taal iets tegen je te zeggen terwijl zijn kompaan je tas, die 'veilig' tussen je benen staat, jat. Dat is mij een keer bijna gebeurt. Ik was alleen sneller ;-)

Ga je overdag op stap met een kleine rugzak en laat je je grote rugzak in een hostel. Dan kun je deze misschien op drukke punten (busstations, metro ed) op je buik hangen. Het is geen gezicht en niet comfortabel, maar altijd nog beter dan dat ze je camera jatten.

Goede reis en have fun !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kleine simpele tip: plaats een veiligheidsspeld op de plek waar de rits begint. Nu moet eerst die veiligheidsspeld verwijderd worden voordat de tas opengemaakt kan worden, dit is al een stuk moeilijker voor een zakkenroller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een goede backpack hebt is deze niet zo makkelijk open te snijden. Ik zet zelf met cijferslotjes (kofferslotjes) de ritsen dicht. De echt waardevolle zaken draag ik op mijn lichaam in een safety belt. bezuinig hier niet op want de goedkopere varianten kunnen erg zweterig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt kleine hangsloten aan de ritsen maken of de rits dicht maken met een veiligheidsspeld.
camera's en kleine tasjes worden in sommige landen vaak door geknipt. dat kun je voorkomen door in de draagriem een gitaarsnaar te monteren.
veel plezier op je vakantie.