Spreekt men in Tsjechie goed Engels?

Of is het er net zo als in Frankrijk waar ze Frans terugpraten>

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed niet dat ze er frans terug praten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is al een pluspunt... maar mijn Tsjechisch is ook niet al te best ;)

Het beste antwoord

Ligt er totaal aan in welke regio van Tsjechië je zit. In een stad als Praag (veel toeristen) kun je vaak gewoon Engels praten, er staat ook Engels op de menukaarten.
Daarbuiten spreken niet veel mensen Engels, ik was ook nog in Pilsen en daar kon je soms nog met Duits jezelf verstaanbaar maken, maar verder spraken ze daar alleen maar Tsjechisch.

Dus in toeristische steden, ja. Daarbuiten, nee.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook ouderen zullen het veel minder goed spreken dan jongeren.
Kimath
11 jaar geleden
inderdaad een goede toevoeging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duits is niet altijd geliefd als taal in Tsjechië. Probeer eerst Engels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zoek op dit moment voor vakantiehuisjes en letterlijk álle huisjes waar wij de laatste jaren naartoe gingen waren verhuurd door Franse bijna-bejaarden. Dus de is groot dat het huisje waar wij naartoe gaan verhuurd wordt door een oude Tsjech.