Is 10 kg handbagage genoeg voor 9 dagen Italie als je reist met RyanAir?

Ik ga met in de kerstvakantie 9 dagen naar Italië. Nu was mijn vraag of ik voor die 9 dagen dagen alleen een koffer van 10 kg dat dient als handbagage zou meenemen of toch ook maar één ingecheckte koffer van 15 kg? Het scheelt namelijk best wat geld! Ik weet niet of je snel aan die 10 kg zit en hoe streng er wordt gecontroleerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
40.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine tip:.. Je kunt eventueel ook wat extra kleding aantrekken, bvb 2 t shirts of een vest over een trui. Etc... Is wat warm misschien, maar het scheelt weer in het koffer gewicht..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je kan altijd even een wasje draaien in het hotel of wasserette.
gvrox
11 jaar geleden
Let er ook op dat naast die ene tas er ook niks anders meegenomen mag worden, dus niet nog een extra (hand)tas of fototas, die moet ook in dat ene stuk handbagage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, alles moet in een koffer, niks extra's. Maar wat wel kan: hele grote zakken naaien in de binnenkant van je jas en die vol stoppen.
Kleine dingen in het hotel even uitwassen met de shampoo die je meestal gratis krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt evt in je jaszakken nog wat spullen kwijt. Zelf heb ik mn i pod en wat te eten in mn jas / vest zitten. 2 truien aan en je zware schoenen schoenen dragen ipv je "zomerse"schoenen. scheelt allemaal. Daar letten ze niet op. De grap van de prijsstunter is om te profiteren van degene die teveel bij zich hebben of niet online al hebben ingechekt. En let vooral op je naam!!Je moet je 1-e naam opgeven van je ID. Dus is vaak je doopnaam. Ook al noemen ze je niet zo. Wilhelmus ipv Willem.... Ze pakken je dan voor € 100.
Fijne vakantie en geniet er van!

Antwoorden (9)

Dat moet wel kunnen, doe die 9 dagen met dezelfde broek, neem zo weinig mogelijk bovenkleding mee, een niet te zware koffer of tas, ga thuis op de weegschaal staan en weeg je, weeg je daarna met koffer, dan weet je door het verschil hoeveel je koffer/tas weegt en kun je er nog iets bij of af doen. Wel zorgen dat je niet over het gewicht heen zit, want daar wordt streng op gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ieeeek, 9 dagen dezelfde broek.... Dan zou ik er maar wel twee meenemen, zodat je ondertussen de andere kunt wassen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent op vakantie, niemand kent je, dan ga je je tijd toch niet verdoen met wassen? Een spijkerbroek kan best 9 dagen op vakantie en gebeurd er iets mee, gooi hem dan weg en koop in Italië een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook een dunne extra broek meenemen, voor noodgevallen.
Maar inderdaad: zoiets is overal te koop.
En de rest van je spullen kun je altijd even wassen in de wasbak.
Er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd. Wanneer je over de 10 kilo heen gaat wordt of je handbagage geweigerd, of je betaalt een boete. Let wel op dat je geen vloeistoffen in grotere verpakkingen mee mag nemen, deze zijn in (bijna) iedere stad gewoon te koop.

Wat je kunt doen is een stapeltje maken van wat je mee wil nemen. Weeg eerst jezelf & daarna jezelf met stapeltje. Het gewicht van jezelf aftrekken van jezelf + stapeltje. Gewicht wat overblijft is je handbagage. Koffer ook even apart wegen.
Zware schoenen & jas trek je aan in het vliegtuig, dat scheelt flink in gewicht.

'Extra/te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van 50 £/50 €. Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik probeer vaak oudere kleren / ondergoed mee te nemen op vakantie, zodat ik dat daar weg kan gooien (of kleding achter kan laten). Afgelopen vakantie een hele koffer achter kunnen laten.
Maar 'slim' bedacht van Ryanair..
Ligt eraan hoeveel jij nodig hebt. Als jij al je kleren en andere spullen verzameld hebt en het is 10 kg of minder zou ik het in je handbagage doen. Als het toch meer is dan moet je toch een grotere koffer mee..
Het ligt eigenlijk aan jou hoeveel je mee moet/wil nemen ;) Ik kan jou niet vertellen of 10 kg genoeg is voor jou.
ps. ik dacht dat bagage bij de vliegticket zat? En ik dacht dat de max. 5 kg was aan handbagage, maar ik kan het ook fout hebben (kijk het anders even na, maar ik neem aan dat je dat goed hebt gedaan ;) )
Ja ze controleren wel hoeveel jij in je handtas hebt zitten, helemaal als hij vrij groot is en als er veel in zit. (moest ik ook een keer toen ik mijn laptop meenam)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je hebt het niet begrepen.
Zeker nooit met Ryanair gevlogen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik vind het geen antwoord
Er wordt bij RyanAir zeker scherp gecontroleerd, dus daar zou ik het niet op gokken als ik jou was.

Of 10 handbagage genoeg is hangt van jou af. Ik zou het er zat mee redden, maar ik ken ook mensen die het met het dubbele maar amper redden.

Neem eventueel een klein potje vloeibaar wasmiddel mee, zodat je eventueel een t-shirt of iets dergelijke even kunt "wassen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vloeibaar wasmiddel in de handbagage? Dan moet je er wel bij vertellen dat de originele inhoud van het flesje max 100 ml is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het ook niet voor niets over een "klein" potje.
Meestal gebruik ik een doosje waar vroeger een fotorolletje in gezeten heeft.
Absoluut minder dan 100 ml. Werkt prima voor een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt hele kleine flesjes en die kun je vullen met vloeibaar wasmiddel.
Wat ik zelf doe: ik gebruik de shampoo die in het hotel ligt om sokken en ondergoed uit te wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, dat doe ik ook regelmatig. Werkt perfect.
Het zou wel kunnen maar je moet echt goed opletten dat je niet teveel meeneemt want dan mag je dingen op de luchthaven wegooien. Ook staat er op schiphol bij de meeste incheckbalies een een rek waar je je handbagage in kunt doen om te kijken of het niet te zwaar is, dan kan je altijd nog wat in je koffer doen, nog effe 1 puntje. Volgende keer zou ik RyanAir vermijden, dit om de reden dat deze vliegtuigen zeer vaak in de problemen en komen. Als je gaat zoeken naar bijna-crash incidenten kom je RyanAir zeer vaak tegen, maar alvast Goede Reis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verhaal over bijna incidenten is onzin. Om de één of andere reden halen alle incidenten van Ryanair de media en die van andere carriers niet. Paar maanden geleden grote koppen over 3 incidententen in Spanje. Wat blijkt als je iets meer research doet. Iberia en Vueling hebben afgelopen jaar meer bijna incidenten gehad dat Ryanair. http://inspanje.nl/algemeen/4844/meer-incidenten-bij-iberia-en-vueling-dan-bij-ryanair-in-spanje/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het geheel eens met goedkoopvliegen.
Nog een ander puntje... Waarom zou je als je met Ryan Air vliegt eerst naar Schiphol gaan om je handbagage te checken?
Ryan Air vliegt NIET vanaf Schiphol.
gvrox
11 jaar geleden
Tja, Ryanair en Schiphol, DutchF16 is niet welingelicht... blijkt ook uit zijn avatar, dat is geen Nederlandse F16 maar een Amerikaanse F/A-18 :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee DutchF16.
Je hebt het niet goed begrepen.
Zeker nooit met RyanAir gevlogen?
Het is een beetje afhankelijk van wat je gaat doen. Als je je smoking mee moet nemen en nog andere avondkleding wordt t waarschijnlijk lastig. Voor enkele dagen (9) weg moet het makkelijk kunnen. Eventueel ga je 1 keer naar de wasserette. Ik reis zelf vaak 4 weken met 10-12 kg (soms met slaapzak)!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het er mee. Maar ik reis dan ook naar een plaats waar ik kan wassen. Dus kleding die ik aan heb, reserve kleding mee, wat extra ondergoed, en op de plaats van bestemming een keer een wasje draaien.
Ik reis altijd met uitsluitend handbagage.
Let op: Je mag net zoveel kleding aan als je wilt. Je mag je zakken net zo vol stoppen als je zelf wilt. Als ik een legerbroek aan trek, met overal van die zakken, kan ik mijn halve bagage in die zakken kwijt.
Ik ben niet gierig, maar de huidige bagage-eisen grenzen aan diefstal.
Ryanair heeft nog één handbagage maat, Wizzair heeft het weer veranderd. De Maat die bij Ryanair onder handbagage valt, heet bij Wizzair ineens 'grote handbagage' waarvoor je 25 euro moet bijbetalen. Gratis handbagage is nu nog steeds 10 kilo, maar mag nog maar de helft van de afmeting hebben van vroeger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit verschilt toch echt werkelijk per persoon. Zelf vlieg ik regelmatig met Ryanair voor korte vluchten, dan heb ik aan mijn plastic zakje van de boodschappen genoeg. 9 dagen zijn voor mij 3 shirtjes, 2 broeken, 9 onderbroeken en 9 paar sokken. Persoonlijk heb ik daar lang geen 10kg voor nodig.
11 jaar geleden
Ik was nog niet zo lang geleden de pineut bij Ryanair omdat mijn handbagage koffer net te groot was. Zolang de koffer in hun rekje past mag deze vaak wel mee (tenzij het extreem veel weegt uiteraard). Overigens heb ik een site gevonden (www.paperflies.com) waar je goedkoop kan vliegen met de A-klasse airlines, wat dus betekent dat je veel makkelijker veel bagage mee kan nemen. Misschien voor je volgende trip.