Waar kan ik een dagexcursie boeken van Tenerife naar La Gomera?

Waar kan ik (mag ook online) een dagtrip naar het eiland La Gomere boeken? Los boeken via Fred Olson is net zo duur als een georganiseerde trip heb ik me laten vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Afgelopen zomer heb ik precies dat gedaan!

Misschien niet het aller- allergoedkoopste, maar beslist de beste optie als je in Tenerife over een huurauto beschikt, is om naar de haven van Los Cristianos te rijden, daar neem je de auto in de ferry mee, en dan kan je met je eigen auto lekker mobiel in La Gomera zijn.
In La Gomera heb je uiteraard openbaar vervoer, maar de frequenties zijn heel laag, en dan maak je hele lange ritten.
Je kan ook met een georganiseerde trip in een bus uit Tenerife vertrekken, dat is idd even duur, maar dan ga je met de rest van de kudde mee, en het mooiste van La Gomera is om over je eigen tijd te kunnen beschikken en zelf te bepalen wat je wil zien. Zo'n trip raad ik je absoluut af!

Als je niet van plan was om een auto te huren in Tenerife, dan kan je ook een auto voor één dag in La Gomera reserveren. Dat is even duur als met de auto uit Tenerife in de boot, overigens, dus niet echt de moeite waard, want dan verlies je veel tijd met al die formaliteiten.

Trouwens, als je een auto in Tenerife huurt, vraag expliciet of je met de auto naar een ander eiland mag. Sommige maatschappijen laten dat niet toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Goede tip! Helaas net gelezen dat we onze auto niet mee mogen nemen. (nadeel van een goedkope verhuurder denk ik)
Ga hier zeker even naar kijken!

Andere antwoorden (2)

Weet niet welke prijs je zelf in gedachten hebt voor een excursie, maar via deze sites kun je excursies naar La Gomera boeken/ info vinden:

http://www.lero.net/net/5_2103.php

voor € 55,00 :
http://www.westhavenbay.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=46&lang=nl

Verder is er een mogelijkheid om in de haven van los Cristianos tickets voor excursies te kopen, deze zijn op tientallen plaatsen te koop daar. Prijzen wel goed met elkaar vergelijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kunt het best bij uw reisbureau een vlucht naar Tenerife boeken en vandaar de boot naar La Gomera nemen. Let wel op de ontregelde boottijden door de hevige bosbranden die er onlangs waren, en let op bij de waarschuwingsborden.