Hoe laat gaat de eerste vlucht vanaf Schiphol?

Ik vlieg dinsdag om 7.50 nu wou ik graag de openingstijden van de winkels weten, op de site staat 1,5 uur voor vertrek van de eerste vlucht... Iemand enig idee wat de eerste vlucht is??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
27.6K

Antwoorden (5)

Eerste vlucht weet ik niet maar rond zes, zeven uur zijn de winkels al lang en breed open hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt continue gevlogen dus kun je niet spreken van een eerste vlucht!
( ik heb hetzelfde gelezen en vind dat dus vreemd!)

De winkels van Schiphol Plaza zijn open van 07.00-22.00
De See Buy Fly-winkels hebben verschillende openingstijden.
Bij de bron kun je de tijden per winkel en horeca gelegenheid vinden!

Groetjes vlindertje en als je op vakantie gaat,fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
's nachts tussen 01.00 en 03.30 is zeker een periode dat er geen vluchten vertrekken en meestal landen er rond die tijd ook geen vliegtuigen. De winkels op schiphol Plaza zijn voor de douane, voor iedereen toegankelijk en hebben vaste openingstijden. De winkels die de vraagsteller bedoelt zijn achter de douane, waar mensen echt op hun vlucht aan het wachten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@AlexD In de 1e plaats,waarzie jij staan welke winkels Sabrina bedoeld?
In de 2e en zeker niet onbelangrijke plaats,ik heb altijd 2 keer per jaar gevlogen en met grote regelmaat midden in de nacht,ook om bv ca 02.30 uur naar de Dominicaanse Republiek!!!
In de 3e plaats heb ik een duidelijke bron opgegeven met alle openingstijden dus waarom dan een,trouwens heel flauw en kinderachtig, min geven???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien omdat hij je antwoord niet goed vond. Daar zijn die minnen voor, hé.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste dat heet logisch beredeneren, de openingstijden van schiphol plaza staan helemaal los van vertrektijden en daar wordt door de vraagsteller toch duidelijk aan gerelateerd.
Ten tweede ik zeg niet dat er geen uitzonderingen op de regel zijn maar schiphol streeft ernaar (en wordt gedwongen door een enorme regelgeving omtrent geluidsnormen) om de laatste vluchten op de dag voor 12 uur te laten vertrekken! De laatste vluchten zijn meestal de vluchten van transavia.com en Corendon Dutch Airlines ook omdat deze laatste slots impopulair (en dus goedkoop) zijn bij de meeste maatschappijen omdat passagiers niet van late/vroege vertrektijden houden. Prijsvechters maken hier mooi gebruik van om hun ticketprijzen nog concurrerender te maken
Ten derde Je bron werkt niet en je antwoord is gewoon fout want er wordt naar de vertrektijden van de eerste vlucht gevraagd en niet naar de openingstijden van Schiphol Plaza, dus mag er een min gegeven worden daar is de knop voor, daar kun je heel moeilijk over gaan doen en het kinderachtig noemen enz. maar ik neem aan dat je zelf ook wel eens een - uitdeelt hier en daar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, als eerste vraagt Sabrina inderdaad hoe laat de eerste vlucht staat maar als aanvulling zegt ze ook dat ze wil weten hoe laat de winkels open gaan en daar heb ik met name op gereageerd wat op GV met grote regelmaat gebeurd,ik heb nog niet meegemaakt dat mensen daar voor gaan minnen!!
We zitten hier namelijk om elkaar te helpen en de punten is een bijzaak,ik zal er dan ook niet wakker van liggen! Als ik zelf de bron kopieer en plak kom ik wel op de goede site (wat betreft de winkeltijden dan )dus dat is vreemd? Zelf gebruik ik zelden de minnen,alleen als het echt een antwoord is wat helemaal nergens op slaat en ,ik vind, het in dit geval niet juist maar oké dat is dan een verschil van mening! Ik heb eigenlijk geen zin om hier ruzie te gaan maken dus wens ik jou een fijn weekend! Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik houd inderdaad een andere maatstaf aan. Ik deel een min uit als ik denk dat een vraagsteller niets heeft aan een gegeven antwoord. Het is inderdaad niet zo dat je antwoord helemaal nergens op slaat maar het helpt de vraagsteller niet.
Als de punten echt een bijzaak zouden zijn zou je in eerste instantie niet zo moeilijk gedaan hebben over dat -etje volgens mij, maar over het laatste zijn we het in ieder geval eens. Let's agree to disagree en toch ook een prettig weekend toegewenst.
See Buy Fly is vanaf 6:00 geopend. Sommige restaurantjes zijn de hele dag geopend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is wat schiphol als eerste vlucht rekend, er zijn een paar maatschappijen die al erg vroeg in de ochtend vliegen (vanaf half 4) maar dit zijn vooral de Nederlandse prijsvechters Transavia.com en Corendon Dutch Airlines. De eerste vlucht van KLM is meestal rond 6 uur 's ochtends. Ik denk dat Schiphol de eerste vlucht van KLM bedoelt. Om 7.50 zijn de winkels zeker open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik om 7.50 vlieg heb ik er niets aan als ze om 7.50 open zijn:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je een punt haha. Maar ruim daarvoor zijn de winkels ook wel open.
Hoe laat de 1e vlucht vertrekt is niet te zeggen.

Gisteren is de 1e vlucht vrij 14/9 om 03.01 uur vertrokken
Vandaag zou de 12 vlucht om 03.30 vertrekken maar is
om 04.36 vertrokken.

Je kan het beste morgen op de site van Schiphol kijken

http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden.htm dan kun je erachter komen hoe laat de 1e vlucht op die dag gepland staat.

Als je om 07.50 vliegt dan zijn de meeste winkels al open, ook omdat er voor deze tijd al tientallen vluchten vertrokken zijn.

Openingstijden Schiphol Plaza
De winkels gevestigd in Shopping Centre Schiphol Plaza (voor de paspoortcontrole) zijn 7 dagen per week geopend van 07.00 uur tot 22.00 uur.

Openingstijden Schiphol Shopping Centre
De winkels van Schiphol Shopping Centre (na de paspoortcontrole) zijn 7 dagen per week geopend. De winkels openen doorgaans om een half uur voor de eerste vlucht vertrekt en sluiten een half uur voor het laatste vliegtuig vertrekt . Niet alleen de winkels zijn dan geopend maar ook de bars, cafés, restaurants en fastfood-eetgelegenheden zijn open voordat het eerste vliegtuig vertrekt.

http://www.youropi.com/nl/schiphol/article/openingstijden-schiphol-1085

Op deze site vind je een overzicht met de openingstijden van winkels na de paspoortcontrole:

http://www.schiphol.nl/Reizigers/etenontspannen/NaDePaspoortcontrole/EtenDrinken.htm