Kan je lissabon beter verkennen te voet of metro ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder de grond zie je zo weinig

Antwoorden (3)

Er zijn al veel vragen gesteld over Portugal/Lissabon, ik raad je aan om via google naar informatie te zoeken, veel informatie is namelijk heel makkelijk te vinden (zoals je vraag over de stekkers).

On topic: De beste manier om Lissabon te bezoeken is er rond te wandelen. Hier en daar kan je een lift (elevador) nemen: tussen de benedenstad en de bovenstad neem je de Elevador da Glória of de Elevador Santa Justa, tussen de bovenstad en de Taag de Elevador da Bica.
De benedenstad is in vele straten autovrij en de pleinen zijn aangename pleisterplaatsen ondanks het druk rondrazende verkeer. (onderste bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe een combinatie, Lissabon is groot en heuvelachtig. Het oude gedeelte(Baixo en Rossio) aan de Taag is interessant.
Voor toeristen is er de "Lisboa Card", een contactloze chipkaart. Met deze kaart kan gereisd worden met metro, lift, bus en tram alsmede met de treinen naar Cascais en Sintra. Daarnaast geeft de kaart toegang tot of korting op de toegangsprijs van diverse musea en monumenten alsmede op tourtochten en aankopen in bepaalde winkels. De kaarten zijn verkrijgbaar met een geldigheidsduur van 1, 2 en 3 dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Lissabon rijdt er een Yellow Bus rond die een sightseeing tour maakt. Hij stopt daarbij aan meer dan 30 bezienswaardigheden. Een ticket is 2 dagen geldig.
U krijgt ook een boekje met een korte beschrijving en kortingsbonnen voor die locaties.
U kan overal opstappen en uitstappen waar u maar wilt.
U kan dus op een bepaalde plaatst stoppen , de bezienswaardigheid bezoek en nadien op een andere Yellow bus weer opstappen met hetzelfde ticket.

Dit is dan meteen ook een antwoord op uw vorige vraag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nadien kan u bepaalde bezienswaardigheden meer in detail bezoek als u iets interessant gezien heeft.
Die bezoekjes kan u makkelijk de metro doen en dat is nu ook een antwoord op nog een andere vraag.