kun je op zwarte zaterdag (FR) de tolwegen beter vermijden of beter gebruiken?

ik twijfel tussen een tolweg vrije route en de tolwegen route. Tolwegen zijn een paar uur sneller in mijn situatie, maar weer een stuk duurder.

Los daarvan vraag ik me af of ik op zwarte zaterdag meer file zal hebben op reguliere snelwegen dan op tolwegen, of juist andersom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Ga ervan uit dat als je op deze zaterdag gaat reizen, je op elke weg naar het zuiden (door Frankrijk ) uren langer doet dan normaal. Ook de route nationaal zal vol zijn echter je hebt veel meer vlucht mogelijkheden. Je kan overal links of rechts af. Op de tol weg kan je alleen rechtuit tot de volgende afrit. Denk eraan volgend jaar niet meer op zaterdag reizen. Ga op vrijdag weg, overnacht in midden Frankrijk en ga op zaterdag ochtend verder....of boek accomodatie van woensdag tot woensdag.....heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op die zwarte dagen kan u beter een "Bison Futé" route kiezen.
Dit zijn gratis alternatieve wegen voor als alles klem zit.
Die wegen zijn ook nog eens speciale pijlen aangeduid en gaan dikwijls door zeer mooie streken die u anders niet zou zien, alles is beter dan uren stil te staan.

De fameuze "Bouchons" (opstoppingen) kan u volgen op de 2e link in bijlage.