Ik ga 4 dagen naar Parijs en wil onbeperkt met de metro reizen. Ik las dat er een kaart voor is. Heeft iemand meer info?

Wat zijn de kosten? Kun je dan ook in de bus stappen? Waar is zo'n kaart te krijgen. Eventueel andere tips.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Kun je gewoon aan het loket of aan de automaat kopen. Kosten weet ik niet omdat het voor mij al even geleden is dat ik daar ben geweest.

Antwoorden (3)

Een Paris visite Card kan je bij een kaartverkoop kantoortje kopen en tegenwoordig natuurlijk ook online.

Een 3-dagen kaart voor zone 1 t/m 3 kost 21,60 en eentje voor 5 dagen 31,15.

De kaart is geldig op:
* metro lines;
*RER lines (RATP and SNCF);
*Ile-de-France bus lines (RATP and OPTILE), behalve de Jetbus, Allobus Roissy CDG, tourist excursion en Air France netwerk

Toegevoegd na 2 minuten:
En je krijgt nog korting bij diverse attracties op de koop toe, wat wil je nog meer ;-)
http://www.ratp.fr/en/ratp/c_22265/advantages/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Mobilis-pas / dagkaart kost € 6.10 en is geldig voor metro , bus en tram . ....... 1-2 zones
Elke keer als je instapt - afstempelen in automaat.
Te koop bij elk metrostation .
Losse kaartjes kan ook ...€1.70 per stuk of garnet van 10 stuks voor € 12.70 .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je en wanneer ga je?
Er zijn namelijk heel veel mogelijkheden.
Een Paris Visit zou ik niet nemen, die is speciaal voor toeristen en met de kortingscoupons die je krijgt haal je het er nog niet uit.

Een Carnet zijn 10 losse kaartjes en de moeite waard als je veel loopt.
1 ticket t+ = €1,70
Carnet de 10 tickets t+ (tarif normal) = €12,70
Carnet de 10 tickets t+ (tarif réduit) = 6,35 (voor jongeren onder de 26 volgens mij, maar bij elke metro staat het wel aangeplakt)

Je kunt ook een weekkaart (van maandag t/m zondag, maar ik koop hem al als ik 3 dagen ga, ik heb hem er dan al uit meestal) of een dagkaart kopen, die zijn er ook met korting.
zones 1 - 2 = €19,15 Ik weet niet zeker of er een kortingstarief geldt.

Een leuk alternatief voor 1 dag is de hop-on-hop-off boot.
De Seine af en bij een boel bekende plaatsen een stop en dan loop je er zo naartoe
(http://www.batobus.com/)
Hier heb je ook een busversie van, maar die is heel prijzig, in de €30 voor 2 dagen.

Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij gaan ook vaak naar Parijs en hebben ook Navigo .......,
maar dat is idd. €19.15 ongeacht je leeftijd .
Als je eenmalig 4 dagen gaat komen daar natuurlijk nog 5 euro pas en pasfotokosten bij .....
Leek me daarom dat vraagsteller meer kan met carnet of Mobilis .