Kan ik me iPad mee nemen in de handbagage?

Ik heb hem 2e Hans gekocht en heb dus geen aankoopbon?
Ik ben ook doods bang dat ze me iPad willen controleren of er iets in zit.
Dat ze hem uit elkaar halen bij voorbeeld.
(dit gebeurt ook met laptops)

Ik ga trouwens naar turkije.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dus binnen Europa of maakt dat geen verschil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Het beste antwoord

1. Verregweg de meeste mensen hebben geen bon bij zich van iPhone, iPad of Laptop.
2. De Douane (zegt dat ze) controleert a.d.h.v. het productienummer van het toestel, dit bijv. m.b.t. import uit niet EU gebieden (waaronder dus Turkije). Gezien jouw gebruik kan je bewijzen dat je 'm al hebt gebruikt voordat je naar Turkije ging.
3. Met een USB stekkertje kunnen ze 'm veel beter lezen (of er bijv. kinderporno opzit);
4. In een iPad past weinig andere contrabande (zoals drugs) en is dus minder interessant dan een laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thx!

Andere antwoorden (2)

Je kunt hem gerust meenemen. Zorg wel dat de batterij opgeladen is, want ze vragen soms om te laten zien dat hij werkt, en dat het geen lege huls is.

Hoe willen ze dat trouwens doen, dat uit elkaar halen?? Als je je iPad goed bekijkt, zul je zien dat dat zonder hamer niet gaat lukken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ipad is gemakkelijk te openen hoor dus dat kunnen ze echt wel doen. Ze zullen je er echter niet op aanhouden ofzo. Wel zal je ze misschien kort de inhoud moeten laten zien ( niet de letterlijke inhoud ) maar de programma (en fotos/filmpjes) dit recht hebben zij i.v.m. De regelgeving omtrent pornografie en kinderpornografie. Maar je zal waarschijnlijk gewoon door mogen lopen, heb er zelf nooit last mee gehad, alleen in amerika moest ik ze wel mijn fotos/videos laten zien. In egypte wilden ze mijn laptop openschroeven, dit weigerde ik en toen heeft iemand van het nederlandse consulaat ervoor gezorgd dat ik zonder problemen mijn reis kon hervatten (na anderhalf uir vastgehouden te zijn geweest) dus stel ze willen je product openen, weiger gewoon en neem contact op met de ambassade, dit zal denk ik niet nodig zijn