waneer is het een goede maand om naar curacao op vakantie te gaan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K

Antwoorden (3)

Je bedoelt qua weer? Juli, augustus en september zijn de warmste maanden daar. December en januari zijn de 'koudste' maanden (scheelt eigenlijk maar zo'n 3 graden met de warmste maanden).
Er is wel een regenperiode: oktober, november en december.

Dus tis maar wat je wil! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qua weer kun je de maanden september en oktober beter mijden: In die maanden valt soms die heerlijke wind weg, en dan wordt het onaangenaam heet.
(heeft te maken met de orkaanperiode, waarbij de wind soms wordt weggetrokken van de eilanden).

Qua vertier is februari een heerlijke maand: Carnaval!
jump ups, het tumbafestival en natuurlijk de grote parades.

Verder is Curacao het hele jaar door redelijk stabiel qua weer en vertier.

Toegevoegd na 1 minuut:
De regenperiode is te verwaarlozen: in november en december kan het soms flink regenen, maar dit is meestal juist een verademing. Daarna schijnt de zon weer vollop.
Daar hoef je dus echt geen rekening mee te houden.
Bovendien zijn er regelmatig jaren waarin het amper regent in die maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van het weer? Ik zou eens kijken naar het klimaat op Curacao! Je kan daar overigens ook meer informatie vinden over vakanties naar het eiland!