Er is een mogelijkheid dat ik een visum zonder zakelijke reden krijg voor Algerije?

Ik wil met de motor reizen van Nederland naar Zuid-Afrika en zou graag door Algerije reizen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn 3 soorten visa die je kunt aanvragen: zakelijk, toerisme of doorreis. Volgens de site van CIBT Visumdienst kun je een visum voor toerisme in Algerije aanvragen.

Aangezien het een doorreis visum betreft kun je op de site een onderzoeksformulier invullen

"Verzoek tot nader onderzoek visumvereisten

Uw aanvraag heeft meer onderzoek nodig. Gelieve het formulier hieronder in te vullen en de aanvraag te versturen.. We doen ons best om het onderzoek voor uw verzoek uit te voeren. Doorgaans kunnen we aanvragen binnen vier uur na ontvangst verwerken. In complexere gevallen of in het geval we geen tijdige reactie krijgen van de overheidsdienst, kan het onderzoek tot 48 uur duren ".

De visumdienst zal eea moeten uitzoeken of doorreis door Algerije mogelijk is.

Bijgaand de link (wat tevens de bron is) :

http://cibtvisumdienst.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan, wel zijn er dingen waar je rekening mee moet houden bij reizen door Algerije, je mag niet overal zomaar reizen, gedeelte van de Sahara heb je toestemming nodig, net als in het zuiden.
Heb je een visum voor Israël, ook al is dit verlopen, zal je geen visum krijgen. Zie link voor meer info.
Houd er ook rekening mee dat het ministerie van buitenlandse zaken geen positief reisadvies geeft voor Algerije, dit kan betekenen dat je verzekering niet vergoedt als jou iets overkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een doorreisvisum voor Algerije ligt lastig, normaal gesproken heb je een retourticket nodig.

Maar als je al een visum krijgt, dan heb je een grotere uitdaging de Touaregs en aanverwante groepen zijn helemaal los en maken de doorreis door de Sahara en Mali tot een uitdaging. Er zijn al ettelijke reizigers gegijzeld.
Wat ik zelf deed was Touaregs als begeleiders in dienst nemen, maar je hebt natuurlijk geen enkele garantie dat ze je niet alsnog aan ontvoerders uitleveren.

Toegevoegd na 10 minuten:
De routes door Libie en Niger en door Libie en Tsjaad liggen nu ook niet voor de hand. Egypte-Sudan-Zuid-Soedan ligt nu ook wat lastig.

Je kunt altijd nog via Marokko, Westelijke Sahara, Mauretanie, West Mali, Burkina Faso (leuk !!!) Benin, Nigeria & verder.