Mag mijn 13 jarige dochter met mijn 6 jarig zoontje alleen vliegen (in Europa)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

Je kunt begeleiding boeken (tegen betaling natuurlijk) voor de kinderen dan worden ze naar het vliegtuig gebracht en ook weer opgehaald. Meestal is het 1 persoon begeleiding per kind en gezien de leeftijd geldt dat nog voor beiden.

Volgens mij kan het dus wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie hier hoe de klm het regelt
11 jaar geleden
transavia.com verstaat onder een alleenreizend kind: een kind van 5 tot en met 15 jaar dat zonder begeleiding van iemand van 16 jaar of ouder reist. Alleenreizende kinderen jonger dan 5 jaar worden aan boord niet geaccepteerd.
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=reizenmetbabysenkinderen

Dit zijn de regels bij Transavia. Andere maatschappijen hebben andere regels. Dit moet je zelf bekijken of aanvragen. Maar samen zonder verdere begeleiding zal denk ik niet mogelijk zijn. Er moet of een ouder persoon mee, of ze vliegen als Ummetje, onder betaald toezicht van cabine personeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan met welke maatschappij ze zouden vliegen.

Low budget maatschappijen zoals Easy Jet laten kinderen jonger dan 14 jaar niet alleen reizen.
Ook bieden zij geen begeleiding.
Ook Ryanair laat kinderen jonger dan 16jaar niet alleen vliegen en heeft ook geen service voor deze groep.

Het kan wel bij KLM
Kinderen van 5 tot en met 14 jaar betalen allereerst het volwassen tarief.
Daar komt dan nog een toeslag overheen van 50 euro voor een enkele reis non-stop of vluchten met een overstap voor Europese bestemmingen.

Ook bij Martinair moeten kinderen van 5 tot en met 11 jaar begeleid worden door iemand van de luchtvaartmaatschappij.

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/diversen/41746-kinderen-die-alleen-reizen-met-het-vliegtuig.html