Mag je een maaltijdsalade meenemen in het vliegtuig (handbagage)?

Ik ben allergisch voor veel dingen, en de vliegmaatschappij kon mij niet precies vertellen wat we als avondmaaltijd geserveerd kregen dus ik weet niet zeker of ik hem mag ja of nee.
Daarom wil ik graag een maaltijdsalade meenemen, maar nu zeggen sommige mensen dat dit niet mag.
Iemand hier ervaring mee?
Het is een salade van pasta en groenten. Vrij vast dus, niet dun of vloeistofachtig...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.3K

Antwoorden (6)

Vaste materialen zoals een maaltijdsalade mag je meenemen. Bedenk je wel dat de dressing onder de vloeistoffen valt: deze zal je dus apart moeten houden voor de veiligheidscontrole.
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt en waarheen (gaat me ook niets aan), maar bijv. bij KLM kan je online je maaltijdvoorkeur of dieetbeperkingen opgeven.
Dus met je boekingscode even inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij en vaak kan je daar maaltijdvoorkeuren aangeven. Overigens, op vluchten binnen Europa krijg je helemaal geen maaltijden (alleen iets te drinken en een koekje/zoutjes).
Utrecht
12 jaar geleden
@sasje24

Ja heb je, nee kan je krijgen !
Toch slordig als je niet kunt eten en misschien als je het goed presenteert en laat inspecteren (extra vork meenemen) op het vliegveld, dat je dan wel een kans hebt het mee te mogen nemen.
Idee: is het misschien een idee om 2 keer dezelfde salade mee te nemen, dan kunnen ze de ene checken en "mollen" en andere neem je mee aan boord. Of ander idee : je eet de ene maaltijdsalade op tijdens de inspectie van alle andere goederen waaronder de andere maaltijdsalade, die je met een beetje geluk ook nog mag mee nemen...

Succes sasje24 ! moet toch kunnen...

Toegevoegd na 1 dag:
Natuurlijk mag je geen mes + vork mee nemen, een lepel waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie: het is nee heb je ja kan je krijgen kneus xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nindo je hebt helemaal gelijk, het was voor deze keer een 'dichterlijke vrijheid'.
wat betekent "kneus xd" ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat hij nog niet volwassen genoeg is om geen scheldwoorden te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou @Widar, bedankt voor de uitleg. Uiteraard snap ik kneus, maar ...xd... ik word wel een beetje nieuwsgiering, weer afkortingen he ?
't Zal wel...!
@Nindo : mijn antwoord is dan : "Grow up !"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD is een emoticon, die je zoals de meeste op z'n kant moet bezien. Zie het als een mannetje dat z'n ogen dichtknijpt terwijl 'ie hard lacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@widar ik heb het opgezocht, is een jaar geleden een vraag op GV geweest...., nogmaals : bedankt
Als je er niet teveel vocht aan toevoegt moet het kunnen. Er mag niet meer dan 100 ml inzitten, maar als ik zelf salade aanmaal doe ik dat met 3 eetlepels water en 3 eetlepels olie (+ een pakje vinaigrette poeder) en dan zit ik nog ver onder de 100 ml. Ik neem vaak op reis zo'n kilobak (gekochte) rundvleessalade mee en heb er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon doen!
12 jaar geleden
Als de salade kant en klaar verpakt zit dan zou dit volgens vliegveld mogen. Als je zelf olien door een salade mengt mag dit officieel niet.. Het gaat namelijk niet alleen op de aantal milimeters vloeistof maar de vloeistof moet dicht verpakt zijn (een kant en klaar dressing zakje kan dus wel) Maar houd er ook rekening mee dat een aantal vliegtuigmaatschappijen het niet goed vinden als jij eigen eten/drinken meeneemt hun vliegtuig in.. Ben je dus door de douane gekomen verberg dit dan dus nog wel tot je in het vliegtuig bent en het daadwerkelijk wilt gaan eten... De kans dat ze dan iets zeggen is klein, maar van te voren mogen die maatschappijen dus weigeren dat je deze salade mee naar binnen neemt (voorverpakt of zelfgemaakt).. Denk maar aan de bioscoop waar je ook geen eigen eten/drinken mee mag nemen.. Maar zolang ze niks zien is er niets aan de hand...

Wil je zekerheid mail dan even je vliegtuigmaatschappij en als deze toestemmen printje van mail op je salade plakken :)

Een vork meenemen door de douane is trouwens GEEN optie als je de aandacht niet wilt trekken, dit is een scherp voorwerp, lepel kan wel... Als er een maaltijd in vliegveld word geserveerd dan kan je bij hun gewoon vork vragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou mijn vriendin is vegetarisch.
toen we samen gingen vliegen vroeg ik of er ook vegetarisch was en gaven ze hetzelfde soort salade.
Maar het is verschillend met luchtvaartmaatschappijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben vorige zomer met Ryanair gevlogen, toen heb ik ook gewoon eten meegenomen voor tijdens de vlucht. de stewardessen keken me wel even nijdig aan (ze waren zelf met een kar lekkers aan het rijden in het vliegtuig), maar ze zeiden er niets van. :)