Is het 'toegestaan' om als toerist zijnde in Dubai in kleren te lopen die je huid niet volledig bedekken?

Ik ga maandag op vakantie naar Dubai en ik zag dat het daar tegen de 30 graden wordt. Dan zou ik denken aan lekker kort broekje en een hempje met slippers. Maar is dat wel 'netjes' om te doen zeg maar? Omdat de mensen daar wegens hun cultuur/geloof kleding dragen die hun lichaam volledig bedekken, de burka bijv.. Ik wil me het liefst zo goed mogelijk aanpassen en geen rare blikken toegeworpen krijgen als ik daar rond loop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
14.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rare blikken toegeworpen krijgen? Ik zou eerder denken aan bespuging en bekogeling met allerhande voorwerpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal wel loslopen, maar zo bloot is absoluut totaal zeker weten NOT done daar. Onbeschoft, onbeschaafd, en een welkome gast ben je al helemaal niet. Ze zullen je dan zo veel mogelijk wegkijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker kort broekje en een hempje met slippers. Dat is strandkleding. In ieder geval geen kleding voor een Islamitisch land. En met 30 graden is een luchtige wijde katoenen flodderbroek met dito hemd ook veel fijner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag een lange rok, dat schijnt frisser te zijn dan een jeans bv.
Als je met een kort rokje of broekje loopt, ga je de gevangenis in, en dan is verkrachting en marteling uw deel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pas je aan in een land waar je heen ga
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het antwoord gevonden! In de Shopping Malls geldt een soort van kledingvoorschrift. Er staat dat je je respectvol moet kleden, dat betekent: minstens je schouders en knieën bedekken. Ik zie echt heel veel mensen in burka en hoofddoek etc, en enkele toeristen hebben een korte broek of korte jurk aan.. Die worden niet echt opvallend vuil aangekeken of aangesproken, maar er wordt wel naar ze gekeken. Zelfs ik doe dat, omdat het heel opvallend is als je ineens blote benen ziet. Ik draag zelf lange broeken, leggings met jurkjes (met mouwen) en heb altijd een shawl om me heen.
In de 'luxe' dingen, bijv het hotel Burj al Arab gelden wel strenge kledingvoorschriften. Je mag bijvoorbeeld geen flipflops, shorts en sneakers.
Nou ja hopelijk vonden jullie dit interessant =p

Het beste antwoord

Ik zou wel opletten.
Dubai zelf valt wel mee, ik weet niet of je ook nog naar andere landen gaat?
In Dubai valt het wel mee, hier heb ik rondgelopen met een jurkje met een vestje erover. In andere landen (Oman bijv.) voelde ik me erg ongemakkelijk omdat het duidelijk was dat mensen het niet op prijs stelden, heb hier dan ook altijd met een shawl om mijn schouders gelopen.
Ik zou zeggen: Iets korts kan wel, maar dan zou ik een wat langere variant kiezen dan een lekker kort broekje en voor de zekerheid altijd een vestje meenemen.
Ook kan je altijd kiezen voor of alleen je schouders bloot, of alleen je benen.
Veel plezier op je vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

's Lands wijs, 's lands eer ; en ze zijn niet overal zo tolerant als in nederland.
Wil je met 30 graden halfnaakt de straat op , dan zul je vrees ik toch naar Spanje of Italie ofzo moeten.
Dubai is welliswaar redelijk westers georienteerd, maar sommige dingen (zoals bikini's, blote buiken en erger) zijn toch echt nog done. Ze zullen je niet meteen ter plekke stenigen of ophangen, maar een welkome, graag geziene gast ben je dan beslist niet meer. Sterker nog, zelfs korte broeken voor mannen zijn buitengewoon ongepast.

Wil je naar een dergelijk exotisch land, dan zul je je dus aan de mores aldaar moeten aanpassen, en dat betekent te allen tijde lange pijpen, minimaal halflange mouwen en zwemmen in badpak. En anders toch maar naar de Costa Brava.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Zie bron vooral onder het kopje 'let op'. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom nou weer die min? Motiveer het dan! GOED en reeel antwoord! +++
Frimu2
12 jaar geleden
Het was in ieder geval een min van mij. De hoofdmoot van de vraag was of je rare blikken krijgt. Het antwoord is meer gebaseerd op de theorie. Echter is het in de praktijk toch wel aanzienlijk meer geaccepteerd.
Op het strand kan je lopen zoals jij beschrijft. Maar zodra je in bewoond gebied bent is het aan te bevelen kleding te dragen die in elk geval je schouders bedekt en tot onder je knieën komt. Dus bijvoorbeeld een bermuda en een bloesje met korte mouwen. Maar als je een moskee of ander religieus bouwwerk wilt bezoeken moet álles bedekt zijn. Vaak kan je daar wel een soort pij voor huren.
Amadea
12 jaar geleden
Geen probleem, in de shopping malls staan wel hier en daar borden dat zelfs de dames iets van minimaal een t shirt moeten dragen. Echter mijn vriendin droeg gewoon een topje met van die bandjes....En sterker nog in Arabie word je juist niet na gekeken. Echt geen probleem.

Toegevoegd na 28 minuten:
Hebben bij het Burj al Arab deze foto gemaakt. En geboekt voor een high thea. Netjes geholpen door de dame aan de poort (zonder burka) Binnen in het Burj al Arab zijn er wel regeltjes. Maar dat is niet ongewoon in een meer sterren hotel, en hebben ons hier keurig aan gehouden.

Toegevoegd na 23 uur:
De mensen die er aanstoot aan kunnen beleven zijn zwaar in de minderheid. En zijn over het algemeen zo rijk dat je überhaupt al niet met ze in contact komt. Je zal ze ook niet achter een kassa of ander werk tegenkomen. De enige traditioneel die ik werkend ben tegengekomen was bij de douane. De rest is over het algemeen aziatisch,
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
...als je het niet erg vindt door de plaatselijke bevolking als hoer te worden gezien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht niet strafbaar, maar desalniettemin minimaal respectloos zoniet buitengewoon onbeschoft.
Frimu2
12 jaar geleden
Ach dat doen ze hier geloof ik ook. En ik zie burka dragers (hier) op mijn beurt weer als geloofs slaven. Maar heb ook zoiets van zij liever dan ik.
Frimu2
12 jaar geleden
Onbeschoft/respectloos of niet .....Ik kom daar geld brengen. Dat is hier wel in nederland vaak andersom. Echter we hebben ons geen moment in de rug aangekeken gevoelt , integendeel.
Kristal
12 jaar geleden
Onbeschoft/respectloos of niet .....Ik kom daar geld brengen. en dús is het niet erg om "Onbeschoft/respectloos" te zijn? Ik weet niet of je het echt zo bedoelt als het overkomt maar als dat wel zo is zou je misschien iets aan je arrogantie moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het is dit soort mentaliteit
die Nederlanders zo'n ontzettend slechte naam bezorgen
in het buitenland.
Frimu2
12 jaar geleden
@ Kristal. Je leest het idd verkeerd. door het (of niet) laat ik blijken dat er niet toe doet. Ik wil helemaal niet onbeschoft of respectloos zijn. Maar zoek gewoon mijn grenzen op. Zolang in dit toch wel Hypocriete land alcohol, varkensvlees, en sexy kleding te koop zijn. En dit ook met een wederzijdse glimlach lukt.......Vind ik dat ik het recht heb om dit arrogant of niet te consumeren. Voor een duidelijke nee heb ik respect.
Absoluut goed mogelijk, vaak hebben veel mensen dat daar aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht niet strafbaar, maar desalniettemin minimaal respectloos zoniet buitengewoon onbeschoft.
Dit las ik bij Dubai reisinformatie:

Ondanks dat Dubai liberaal is in haar kledingvoorschriften blijft het een islamitisch land. Houd hier rekening mee als u in openbare ruimtes bent, te veel bloot wordt niet gewaardeerd. Zomerse kleding is geschikt voor het gehele jaar. Echter voor koelere avonden in de winterperiode of sterke airconditioning wordt aangeraden iets warmere kleding mee te nemen. Overdag is het van belang dat u zich goed beschermt tegen de sterke zon door middel van zonnebrandcrème, zonnebril of pet