Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een sombrero meenemen vanuit Mexico?

Mag je een Sombrero meenemen in het vliegtuig, als je vanuit Mexico vliegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja hoor, het is toch geen beschermd en zeldzaam voorkomend iets? Je mag hem zelfs opzetten, als de persoon die naast je zit er maar geen last van heeft in het vliegtuig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe komen er mensen met sombrero's van een meter doorsnee aan boord in Mexico. Prima, als ze er maar op voorbereid zijn, dat ze het ding bij hun benen zullen moeten parkeren, want in de bagagebakken passen die niet.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede vraag ! Luchtvaartschappijen maken onderscheid tussen ruimbagage en handbagage. U wilt eventueel een sombrero als handbagage meenemen. ---> De luchtvaartmaatschappij kan dit echter weigeren. <--- U bent er nooit zeker van dat dit stuk als handbagage mee in de cabine mag. Ditzelfde hebben wij ook meegemaakt met prachtige carnavalshoeden, die niet vanuit Brazilië mee naar Nederland mochten. Nederlanders nemen ook graag handgesneden giraffen van circa twee meter uit Kenia of Zuid-Afrika mee. Ook deze worden soms geweigerd. Hetzelfde geldt trouwens ook voor handgesneden opklapbare tafeltjes uit Afrika. Om mogelijk verdriet te voorkomen, verwijs ik u graag naar de onderstaande uiterst bruikbare website. Zie bron. Daar staat onder het kopje "Wat kan ik doen als ik twijfel of ik iets mee mag nemen ?" een weblink richting de douane. Vooraf en / of bij twijfel kunt u hen altijd raadplegen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat dit afhankelijk is van de maatschappij waarmee je vliegt. Ook worden de regels regelmatig aangepast. Ik heb zelf 2 sombrero's meegenomen uit Mexico, maar dat is alweer 10 jaar geleden. Deze nam ik mee als handbagage, ik vloog toen met de KLM. Zou zelf even contact opnemen met de vliegmaatschappij zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding